1. W marketingu najważniejsze jest…
Pewnie nie będę odkrywcza, ale dla mnie zawsze była ważna szczerość i autentyczność.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Jest tego trochę – ale zdecydowanie najbardziej wprowadzenie nowego sklepu z branży RTV na rynek. Wejście w nową rolę, patrzenie na cały proces, a nie tylko na wycinek mediowy i oczywiście ogromna presja czasu przed świętami – idealny miks.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Edukowanie klientów o zmieniającej się roli Facebooka. Nowa rzeczywistość, gdzie nie chodzi o łatwo kwantyfikowalne polubienia i komentarze, a o wykorzystanie powierzchni jak każdego innego medium w celach biznesowych – wzrostu świadomości czy intencji zakupowej, zaskoczyła wielu marketerów, nawet tych z największych firm FMCG. To był bardzo długi proces, który w niektórych przypadkach nadal się nie zakończył.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…
W MEC jeszcze przede mną. 🙂
5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…
Nigdy nie byłam wielką fanką kampanii nagradzanych w Cannes, więc nie będzie to na pewno nic kreatywnego. Z naszego bliskiego podwórka – to co PLAY robił w mediach społecznościowych od 2013 roku zawsze przykuwało moją uwagę i nie ukrywam, powodowało lekkie ukłucie zazdrości ze względu na możliwości, które telekom wykorzystywał.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Rok mobile’a! A teraz poważniej – uważam, że najbliższa przyszłość to lata badań. Wreszcie przestajemy patrzeć na kampanię i oceniać jej działanie na podstawie wskaźników takich jak CTR. Odpalając modele atrybucyjne w Google Analytics można zatracić się w ilości informacji, które i tak stanowią wierzchołek góry lodowej. Zaczynamy mieć możliwość badania dokładnego wpływu online -> offline i offline -> online oraz optymalizowania całość media-mixu w czasie rzeczywistym pod finalne cele klienta, którymi – spójrzmy prawdzie w oczy – nie jest ruch na stronie, a sprzedaż.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Kampanie z efektem wow i endorsement. Wszystko ładnie wygląda jako case, ale ja wolę te, które pokazują wzrosty efektywności działań, nie klikalności banerów.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Zaufanie i zrozumienie, że gramy do jednej bramki. Każdy z nas chce jak najlepiej dla kampanii, którą przygotowujemy wspólnie (unikam stwierdzania, że robimy coś dla klienta – działamy razem z nim). Agencja rośnie, gdy klient rośnie – cele klienta to również nasze cele. Najważniejsze, to zbudowanie relacji partnerskiej, która stanowi połowę sukcesu.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Internetu! Tam naprawdę można znaleźć wszystko!
10. Moja kampania marzeń…
Utrzymana w deadline’ach i poprowadzona zgodnie z rekomendacją domu mediowego.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Lubię! I mówię totalnie poważnie – uwielbiam to, co robię, a praca po stronie domu mediowego przynosi mi bardzo dużo satysfakcji, która przenosi się również poza 17:30 i dni tygodnia. 🙂
Agata Czech
Senior Performance Strategist, MEC