Agencja wygrała przetarg na kreację i realizację kampanii, a jej nadrzędny cel to przede wszystkim zachęcenie ludzi do przekazywania środków pieniężnych, które pomogą organizacji realizować jej misję i ratować żywność przed zmarnowaniem.
W Polsce rocznie marnowane jest 9 milionów ton żywności, podczas gdy 1,8 miliona osób żyje w ubóstwie i jest niedożywionych. Banki Żywności są jedyną organizacją, która na masową skalę potrafi rozwiązać ten problem poprzez pozyskiwanie żywności od producentów, z hipermarketów oraz z sieci restauracji Amrest i przekazywanie jej potrzebującym.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Celem kampanii jest zebranie pieniędzy na koszty związane z logistyką, czyli transportem żywności odebranej od darczyńców, jej magazynowaniem, przechowywaniem i przekazywaniem dalej. Jedna złotówka przekazana na rzecz Banków Żywności to aż 16 posiłków dla potrzebujących.
Zadaniem agencji Kalicińscy.com było stworzenie konceptu kreatywnego kampanii, która zachęci Polaków do przekazywania wpłat na rzecz organizacji oraz będzie budowała wizerunek i rozpoznawalności Banków Żywności, które do tej pory prowadziły kampanie komunikacyjne jedynie w okresie przekazywania 1% podatku na organizacje non-profit oraz w czasie świątecznych zbiórek żywności w hipermarketach. Teraz poprzez zintegrowaną kampanię organizacja chce silniej zaistnieć w świadomości Polaków.
Za ideę kreatywna kampanii odpowiada Michał Plichta, Copywriter Kalicińscy.com. Nad kreacją kampanii pracowali również Piotr Wróblewski, Senior Art Director Kalicińscy.com oraz Sebastian Deszkiewicz, Graphic Designer Kalicińscy.com. Autorem zdjęcia na kreację outdoorową kampanii jest Krzysztof Bednarski, Senior Art Director Kalicińscy.com. Projekt prowadzony jest przez Polę Ziejewską, Client Service Director Kalicińscy.com oraz Łukasza Jankowskiego, Account Managera Kalicińscy.com.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
„Pomysł na kreacje opiera się na tym, by pokazać paradoks niedożywienia. W spocie telewizyjnym robimy to z punktu widzenia dziewczynki, dla której marnowane przez innych jedzenie pozostaje tylko marzeniem. W spocie radiowym pokazujemy problem z punktu widzenia pracowników supermarketów. Przepisy nie pozwalają im na samodzielne przekazywanie potrzebującym dobrej (ale przeznaczonej do wyrzucenia) żywności.” – Michał Plichta, Copywriter Kalicińscy.com.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania to 30 sekundowy spot emitowany w TVP oraz w stacjach komercyjnych, 30 sekundowy spot radiowy, kreacje prasowe, kreacje na nośnikach reklamy zewnętrznej oraz kreacje dostosowane do kanałów digital, w tym social mediów.
Agencja przygotowała również landing page, poprzez który będzie można wpłacać pieniądze na rzecz Banków Żywności.
Spot telewizyjny oraz spot radiowy zostały wyprodukowane przez Fog Production, pod kierownictwem Marii Taras, Senior Producer Fog Production.