Krótsza praca to większe skupienie i efektywność – na to liczyli pionierzy eksperymentów z 6-godzinnym trybem pracy. Jedną z pierwszych firm, jaka zdecydowała się na ten krok była szwedzka filia Toyoty, która wprowadziła system w swoich salonach w Goteborgu 13 lat temu. Efektem finalnym było zwiększenie zysków o 25%. Badania Eurostatu z ubiegłego roku pokazują, że Polacy zatrudnieni na pełny etat pracują w tygodniu średnio 42,5 godziny, czyli o prawie ¼ dłużej niż Niemcy, Francuzi i Holendrzy. Za tym rozwiązaniem stoi wiele korzyści. Krótsza, ale za to bardziej intensywna praca i perspektywa szybkiego powrotu do domu działa mobilizująco. Sprawia, że pracownicy są bardziej skupieni na zadaniach, koncentrują się na osiąganiu celów i doprowadzaniu projektów do końca. Czy można takie sukcesy powtórzyć w Polsce i to w branży marketingowej?
– Ta decyzja była owocem wielu rozmyślań i przygotowań. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie takiego systemu, ponieważ wyniki badań i rezultaty podobnych eksperymentów pozwalają wierzyć, że jest to klucz do zwiększenia efektywności i zmniejszenia presji, która spoczywa na pracownikach. Po 7 latach działalności wierzymy, że skrócenie czasu pracy do 30 godzin w tygodniu może dać takie same efekty, dzięki optymalizacji czasu i zadań. Gdyby skalkulować czas wolny, jaki zyskuje pracownik, okazałoby się że zdobywa około 20 dodatkowych dni wolnych w roku – wyjaśnia Honorata Popow, Managing Director POiNTB – Nasi pracownicy zostali przeszkoleni w metodach zarządzania czasem. Powiększyliśmy zespół i przeorganizowaliśmy strukturę organizacyjną, dzięki czemu jesteśmy przygotowani na ryzyko, które się z tym wiąże. Czujemy, że jest to dobra decyzja, która w niedługim czasie pokaże, że stres i wypalenie zawodowe, których najczęstszą przyczyną jest przepracowanie, nie muszą być chlebem powszednim w branży PR.
Zobacz również
Idea wprowadzenia 6-godzinnego trybu pracy wpisuje się w strategię agencji, która realizuje postawę work-life balance, czyli osiąganie równowagi między życiem zawodowym i osobistym, przy zachowaniu wysokiej efektywności. Dotychczas na podobne kroki zdecydowało się testowo kilka marek m.in. Amazon, Filimundus (IT) i Brath (usługi SEO).
POiNTB zapowiada podzielenie się efektami eksperymentu w formie case study.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell