Agencje były powiązane kapitałowo od września 2017. W momencie połączenia spółki łącznie tworzyły 60-osobowy zespół i wygenerowały 27,6 mln PLN przychodu. Dziś grupa liczy 115 osób: 90 w WebTalk i 25 w endorfina events a szacowane w 2022 przychody mają osiągnąć poziom 60 mln PLN (każda ze spółek po ok 30 mln PLN netto).
W wyniku podziału struktury Michał Dunin pozostanie właścicielem spółki WebTalk na stanowisku prezesa zarządu i dyrektora zarządzającego. Z drugiej strony właścicielami endorfina events pozostaną: Maciej Ledzion na stanowisku członka zarządu odpowiedzialnego za finanse i rozwój oraz Michał Kaleta jako członek zarządu i dyrektor zarządzający.
Zobacz również
Oryginalny plan na wyjście z inwestycji w WebTalk był krótszy bo zakładał perspektywę 3 lub maksymalnie 4-letnią. Covid-19 nieco wydłużył tę perspektywę, ale mijający rok 2022 jest dla obu naszych spółek bardzo dobry. Łącznie wygenerujemy rekordowy wynik dlatego uznaliśmy, że wykorzystamy te okoliczności, by już osobno realizować swoje długofalowe cele – mówi Maciej Ledzion.
Udziałowcy nie zdradzają szczegółów, w tym wartości transakcji, która towarzyszyła rozłączeniu. Mówią jednogłośnie o rozstaniu w dobrych relacjach i dalszej kooperacji pomiędzy spółkami na poziomie projektowym.
WebTalk od momentu połączenia urósł czterokrotnie na poziomie przychodów oraz ponad trzykrotnie jeśli chodzi o revenue. Spółka rośnie stabilnie w dwucyfrowym tempie rok do roku. W tym momencie planujemy ok. 30 mln przychodu netto za 2022 rok. Jesteśmy również w trakcie transformacji i spodziewamy się jeszcze lepszych wyników w przyszłości. Mamy poczucie, że to dobry czas na zmiany i jeszcze lepsze dostosowanie się do bardzo dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku digital marketingu – mówi Michał Dunin.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Spółki zrealizowały wspólnie w przeszłości szereg projektów, m.in. Orlen Warsaw Marathon w 2018 roku, czy jeden z największych projektów w regionie CEE w sektorze rozrywkowym w 2022 roku. Właściciele mówią o dużej komplementarności projektów digitalowo-eventowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Po 5 latach, w których bardzo dużo sobie wzajemnie daliśmy i osiągnięciu wielu wspólnych sukcesów uznaliśmy, że chcemy skupiać się na core’owych biznesach, z których wyrośliśmy. endorfina w tym czasie musiała również stawić czoła Covid-19, który bardzo ograniczył możliwości rynku eventowego na niemal na 2 lata. W roku 2022 wróciliśmy jednak do wyników sprzed pandemii i planujemy wygenerować niemal 30 milionów przychodu. Nie zamierzamy się zatrzymywać i planujemy ugruntowywać naszą pozycję wśród najlepszych agencji eventowych w Polsce i regionie CEE – komentuje Michał Kaleta.