Agnieszka Sołtysiak i Maciej Ledzion (endorfina events): tu liczy się potrzeba odbiorcy

Agnieszka Sołtysiak i Maciej Ledzion (endorfina events): tu liczy się potrzeba odbiorcy
Tym razem z Marketingową 11 zmierzyli się wspólnie Agnieszka Sołtysiak i Maciej Ledzion - partnerzy endorfina events - agencji zajmującej się kreacją i produkcją wydarzeń specjalnych.
O autorze
3 min czytania 2013-10-01

1. W marketingu najważniejsze są…

MACIEJ LEDZION: Strategia oparta na badaniach i odpowiednio sformułowanym insighcie, nie na tym, co nam lub naszym klientom się wydaje lub podoba. Tu liczy się potrzeba odbiorcy. Należy też pamiętać o zorientowaniu na cel. Uwaga! Brief nie zawsze równa się z oczekiwaniami klienta, co gorsze – nie zawsze z oczekiwaniami odbiorcy (konsumenta).

AGNIESZKA SOŁTYSIAK: Zrozumienie i innowacyjność.

2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł, to…

MACIEJ LEDZION: Otwaracie Portu Łódź dla Inter IKEA Centre Polska. Wystartowaliśmy do przetargu jako trzyosobowa firemka, z siedzibą na poddaszu starej willi na warszawskim Żoliborzu i wygraliśmy z kilkoma sieciowymi agencjami. Zamiast zwykłego eventu na otwarcie kolejnego centrum handlowego zorganizowaliśmy kampanię podzieloną na cztery etapy: teaser, reveal, otwarcie VIP oraz otwarcie dla mieszkańców miasta. Otwarcie trwało kilka tygodni i odbywało się w zasadzie w całym mieście Łódź. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pierwszy etap promocji – teaser – polegał na rozstawieniu w kilku strategicznych punktach miasta kilkumetrowych latarni morskich oraz zorganizowaniu petycji pod hasłem “Żądamy Portu dla Łodzi”. W czasie drugiego etapu – reveal agencja obrandowała postawione w fazie teaserowej latarnie a na ulicach miasta rozdawała zaproszenia na otwarcie Centrum Handlowego. Podczas otwarcia VIP – poza częścią oficjalną i artystyczną zaproszeni goście mogli skorzystać ze specjalnych promocji w sklepach CH Port Łódź. Do realizacji telewizyjnej wykorzystaliśmy 9 kamer i 2 wozy realizacyjne. Ekipa liczyła 30 osób, a transmisja live trwała od godziny 10 do 21.

Otrzymaliśmy za ten projekt prestiżowego Złotego Spinacza za launch nowego miejsca, usługi bądź produktu i wyróżnienie w kategorii kreacja.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

AGNIESZKA SOŁTYSIAK: 10-cio lecie Canal+. To był 2005 rok. 10 000 osób zaproszonych do świętowania. Gwiazdami wieczoru byli Kayah i… brytyjska formacja Faithless. Wewnętrzna pirotechnika, wielkoformatowe projekcje. Trzy tygodnie montaży (łącznie z pomalowaniem hali na warszawskich Wyścigach Konnych). Płakałam ze szczęścia stojąc na trzypoziomowej realizatorce. Po zrealizowaniu tego projektu wiedziałam na 100%, że eventy to to, co chcę robić 🙂

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

MACIEJ LEDZION: Zbudowanie zespołu z ludzi, którzy są doskonałymi specjalistami, mają wiedzę, doświadczenie i pewność siebie, ale dopiero razem stanowią dream team.

AGNIESZKA SOŁTYSIAK: Decyzja o założeniu agencji i przejściu ze strony pracownika na stronę pracodawcy.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny/-a, to…

MACIEJ LEDZION, AGNIESZKA SOŁTYSIAK: endorfina events 🙂

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

MACIEJ LEDZION: Red Bull i skok Baumgartnera z kosmosu, szczególnie z uwagi na fakt współpracy z Josephem Kittingerem, który doradzał organizatorom eventu. Kittinger już w 1960 roku (!!!) skoczył z wysokości 31 km. Zrobił też kilka innych ciekawych rzeczy – warto o nim poczytać.

AGNIESZKA SOŁTYSIAK: Generalnie nie zazdroszczę, raczej szukam inspiracji :). Lubię kampanie, które intrygują, zmuszają do zastanowienia, szokują. Tu na pierwszym miejscu w moim prywatnym rankingu wygrywają kampanie Benettona. Z rodzimych produkcji zdecydowanie działania fundacji Rak’n’roll.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

MACIEJ LEDZION: W krótkiej perspektywie, rosnąca rola człowieka i jego subiektywnych przekonań, czyli blogosfera jako nowy kanał komunikacji. W dłuższym okresie, coraz większa integracja nowych narzędzi, w tym hardwareowych, z naszym ciałem wynikająca z rosnącego zapotrzebowania na wielozadaniowość człowieka, mam na myśli np. google glass.

AGNIESZKA SOŁTYSIAK: Wykorzystanie nowych, digitalowych technologii w eventach, np. AR czy 3D. Już kilkakrotnie mieliśmy okazje je wykorzystać – zawsze robią duże wrażenie i rozbudzają emocje, a właściwie wykorzystane przynoszą zamierzony skutek w wersji „wow“.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

MACIEJ LEDZION, AGNIESZKA SOŁTYSIAK: Nie ma działań „przereklamowanych“. Są te skuteczne lub nieskuteczne. Ważne by odpowiednio dostosowywać je do celów, jakie mamy osiągnąć.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

MACIEJ LEDZION: Patrz odpowiedź na pytanie 1 +, jak mądrze powiedział niedawno szef naszego działu produkcji, „Zaufaj agencji!“

AGNIESZKA SOŁTYSIAK: Właściwa komunikacja, zaufanie, no i przede wszystkim szacunek do czasu, który poświęca się na realizację projektu po obu stronach.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

MACIEJ LEDZION: Sieci, otaczającego nas świata rzeczywistego, i oczywiście rozmów z i obserwacji ludzi.

AGNIESZKA SOŁTYSIAK: Codziennych obserwacji tego, co się wokół dzieje. Szeroko otwarte oczy to w eventach przepis na sukces.

10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania marketingowe, to…

MACIEJ LEDZION: Wyprodukowałbym nowy singiel z Beyonce i Jay’em Z, nagrałbym teledysk, w ktorym oboje byliby w nie ubrani i promował tylko online.

AGNIESZKA SOŁTYSIAK: Nie chciałabym sprzedawać koszulek nawet, jeśli miałyby to być Chiny. Wolę eventy! 🙂

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

MACIEJ LEDZION: Jako jedna z niewielu dziedzin biznesu pozwala połączyć elementy sztuki (design, muzyka, film, itd.) z konkretnymi działaniami zorientowanymi na sprzedaż.

AGNIESZKA SOŁTYSIAK: Przez 10 lat pracy w branży, nie zdarzyło mi się pracować przy dwóch takich samych projektach. Emocje i adrenalina, które powstają podczas realizacji eventów zaspokajają moje (całkiem spore) zapotrzebowanie na nie. Bo wielokrotnie patrząc na efekt ciężkiej pracy zespołów, którymi kierowałam miałam w oczach łzy wzruszenia. Bo nieustannie, znacznie podnosi on poziom endorfin 🙂

 

AGNIESZKA SOŁTYSIAK – Od 2003 roku w branży eventowej. Producent jednych z największych evetów na polskim rynku. Pracowała dla Canal+, DaimlerChrysler, Shell-Ferrari, Philip Morris, UNICEF, INTER IKEA, MTV Networks, duetu Paprocki&Brzozowski, T-mobile, INGŻycie, BZWBK i wielu innych. OD 2009 roku zarządza agencją endorfina events, która stała się jej pasją i sposobem na życie.

MACIEJ LEDZION – Z branżą eventową związany jest od 2004 roku. Pierwsze doświadczenie zdobywał jako marketing manager turnieju tenisowego J&S Cup (top 20 na świecie). Następnie pracował w Pernod Ricard, odpowiadając za strategię marketingową marki Ballantine’s w Polsce. Jako osoba odpowiedzialna za pozyskiwanie klientów i rozwój pracował w brażny reklamowej, eventowej, PR oraz interaktywnej w latach 2006-2008. Od 2009 zarządza agencją endorfina events.