Agora dzięki zespołowi Yieldbird jako pierwszy wydawca w Polsce wdrożyła w serwisach internetowych standard ads.txt*

Zespół Yieldbird wdrożył w serwisach internetowych Agory standard ads.txt, zapewniając większą transparentność wykorzystania powierzchni reklamowych wydawcy.
O autorze
1 min czytania 2017-10-06

To odpowiedź na problemy występujące w ekosystemie programmatic, związane z nieuczciwymi praktykami reklamowymi oraz realizacja zaleceń IAB w tym zakresie.

Rozwiązanie ads.txt, opracowane przez IAB Tech Lab, jest odpowiedzią na dwa problemy coraz częściej występujące w ekosystemie reklamy programatycznej: podszywanie się pod znane domeny (tzw. domain spoofing) oraz nieuczciwą odsprzedaż powierzchni reklamowej w programatycznych aukcjach otwartych. Dzięki plikom ads.txt wydawcy mogą wzmocnić ochronę swojej marki przed nieznanymi źródłami reklamy programatycznej, a reklamodawcy zyskują pewność, że kupują oryginalne powierzchnie reklamowe.

Pliki ads.txt zostały zaimplementowane na powierzchniach reklamowych serwisów Gazeta.pl i Wyborcza.pl. Wdrożenia dokonał Yieldbird, spółka z Grupy Agora zajmująca się zarządzaniem powierzchnią reklamową i optymalizacją przychodów z reklamy programatycznej.

Coraz więcej domów mediowych oraz reklamodawców pyta nas o zgodność ze standardem ads.txt. Wdrażając go wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom. Jako wydawcy premium bardzo zależy nam, aby kupujący mieli dostęp do naszych powierzchni w sposób maksymalnie transparentny – mówi Paweł Dubiel, szef Działu rozwoju produktu reklamowego w Gazeta.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

O potrzebie implementacji plików ads.txt Yieldbird informuje wszystkich pozostałych wydawców, z którymi współpracuje. Dla każdego z nich eksperci spółki przygotowują zindywidualizowane pliki, w zależności od narzędzi wykorzystywanych do monetyzacji.

Wierzymy, że ta inicjatywa pomoże rozwiązać problem nieuczciwych praktyk reklamowych. Zyskają na niej nie tylko marki, które będą mogły lepiej docierać do swoich odbiorców, ale także wydawcy, których powierzchnie nie będą sprzedawane kilkukrotnie w fikcyjny sposób – wyjaśnia Bartłomiej Chmiel, dyrektor zarządzający Yieldbird.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To korzyść dla całej branży. Wprowadzanie takich standardów buduje i umacnia zaufanie do reklamy programatycznej – dodaje Tomasz Kryń, Head of Programmatic Premium w Yieldbird. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wciąż niewielu wydawców zdaje sobie sprawę z potrzeby stosowania rozwiązania ads.txt. Analiza portalu MarTech Today pokazuje, że tylko 34 spośród 500 największych amerykańskich serwisów internetowych miało w sierpniu br. zainstalowane te niewielkie pliki tekstowe.