AI z ludzkim pierwiastkiem: wszystko, co potrzebne do unowocześnienia marketingu

Angie Meta
Przestań wykonywać nużące i powtarzalne zadania i pójdź w stronę inteligentnej kreatywności. Dowiedz się, jak połączyć AI z czynnikiem ludzkim, aby osiągnąć jak najlepsze efekty. Wypowiada się Angie Gifford z Meta.
O autorze
3 min czytania 2024-04-23

Bez kreatywności i innowacyjności nie ma branży marketingowej – to fakt dobrze znany wszystkim, którzy zajmują się reklamą na co dzień. Jednak jaki procent pracy poświęca się obecnie na burze mózgów i wymyślanie nowych, oryginalnych sposobów na dotarcie do konsumentów? Ile czasu w tygodniu zostaje na wdrażanie wszystkich rewolucyjnych rozwiązań, których wizja przyciągnęła nas do tej branży na początku drogi zawodowej? 

Odpowiedź brzmi: pewnie nie tak dużo, jak naprawdę byśmy chcieli. Według przeprowadzonych badań statystyczny marketer spędza aż 16 godzin tygodniowo na rutynowych, powtarzalnych zadaniach, przy okazji realizując coraz więcej kampanii reklamowych i często pracując nad kilkoma projektami jednocześnie. 

Takie obłożenie pozostawia niewiele miejsca na obmyślanie nowych i udoskonalanie istniejących już kampanii oraz priorytetyzację wszystkich kreatywnych rozwiązań, takich jak burza mózgów, opracowywanie strategii kreatywnych czy realizacja pomysłów. 

Jednak dzięki sztucznej inteligencji, a zwłaszcza dzięki generatywnej AI, ten obrazek zaczyna się dynamicznie zmieniać. Zamiast wykonywać nużące, żmudne i powtarzalne zadania, marketerzy, a także reklamodawcy i agencje, mogą w końcu skupić się na tym, co daje najlepsze rezultaty. 

Połączenie ludzkiej kreatywności i sztucznej inteligencji może naprawdę stać się potężną siłą w marketingu. Inteligentna kreatywność, jak nazwała ten niezwykły miks firma badawcza Forrester, całkowicie odmieni branżę marketingową. 

Inteligentna kreatywność

Ta wizja przyświeca również rozwiązaniom marketingowym Meta. Cały czas tworzymy narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, które pomagają firmom reagować na trendy, a także dostosowywać swoje produkty i przekazy reklamowe w bardziej zautomatyzowany sposób. 

Dobrym przykładem mogą być tutaj kampanie zakupowe Advantage+ (ASC). Dzięki wykorzystaniu AI klienci są w stanie szybko uzyskać informacje, które z ich kampanii najlepiej radzą sobie na platformach Meta. 

Jedną z firm, które wykorzystała możliwości ASC, jest Bricomarché. Dzięki testom AB dokładnie sprawdziła, w jaki sposób kampanie zakupowe Advantage+ mogą uzupełniać reklamy katalogowe w celu pozyskiwania nowych klientów. Testy pozwoliły na wykorzystanie wielu typów i formatów kreacji (kolekcje, karuzele, wideo i grafiki statyczne). Dzięki temu firmie udało się obniżyć cost per purchase o 5%, a koszt dodania do koszyka – o 21%. Znacznie, bo aż o 23%, zwiększyła się również liczba impresji. Dzięki temu, że sztuczna inteligencja zaszyta w narzędziach Meta Advantage jest w stanie przewidzieć, jakie typy reklam będą najbardziej atrakcyjne dla konkretnych grup docelowych, marketerzy mogą docierać do właściwych osób we właściwym czasie. 

Teraz wyobraźmy sobie, że zwiększona dzięki AI skuteczność reklamy połączona jest z innymi produktami Meta, które pozwalają na personalizację oraz udoskonalanie treści i kreacji reklamowych. Wykorzystanie tych wszystkich narzędzi napędzanych generatywną sztuczną inteligencją może być punktem zwrotnym dla milionów firm reklamujących się na platformach Meta. 

Ludzki pierwiastek

Jednak bez względu na to, jak bardzo przełomowa jest nowa era marketingu, narzędzia AI nadal potrzebują człowieka, który zrozumie kontekst, przeanalizuje dane i wprowadzi konkretne pomysły w życie.

Dla dyrektora ds. marketingu może to oznaczać wykorzystanie analizy przeprowadzonej przez AI przy opracowywaniu nowej strategii. Zespół zajmujący się strategią kreatywną może natomiast usprawnić swój proces tworzenia kreacji. Dzięki temu, że AI zmniejsza koszty produkcji, marketerzy zajmujący się performance’em mogą teraz poświęcić więcej czasu na eksperymentowanie i sprawdzenie, jakie rozwiązania działają najlepiej. Dzięki szybko dostępnym i bardziej zróżnicowanym danym stratedzy marki mogą natomiast doskonalić swoje wysiłki, które przyczyniają się do budowania udanej kampanii.

Wyobrażam sobie również, że w niedalekiej przyszłości zwiększy się także zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się edycją językową i graficzną. Będzie to niezbędne, aby nadążyć za tempem, w jakim AI tworzy treści. Potrzebni też pewnie będą wykwalifikowani trenerzy AI, którzy skupią się na szkoleniu modeli generujących spersonalizowane treści dla marek. 

Dzisiaj jedynie badamy grunt inteligentnej kreatywności i sprawdzamy, co może ona przynieść naszej branży. Jednak już niedługo całkowicie zrewolucjonizuje ona sposób pracy marketerów, oddając im coś, czego najbardziej potrzebują – czas. 

Aby ta rewolucja miała miejsce, potrzeba jednak ludzkiego pierwiastka oraz świadomego przywództwa. Marketerzy muszą współpracować w ramach jednej branży – zarówno Meta, jak i agencje i marki – aby odpowiedzialnie rozwijać nowe funkcje i rozwiązania przynoszące wartość firmom i konsumentom.

Wspólnie mamy wyjątkową okazję do kształtowania przyszłości branży reklamowej i marketingowej. Do dzieła.

Artykuł powstał we współpracy z Meta