TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Akcja morświn” Agencji Brandish dla Grupy LOTOS

W weekend 23-24 sierpnia Agencja Brandish dla Grupy LOTOS w ramach wspólnej kampanii „Kierunek Bałtyk” zorganizowała offline’ową ambientową „Akcję morświn”. Na plaży przy Bulwarze Nadmorskim w Gdyni pojawiła się rzeźba morskiego ssaka, przypominającego morświna lub walenia.
O autorze
1 min czytania 2014-08-26

Rzeźbę wykonały artystki z Akademii Sztuk Pięknych Marianna Marszałkowska oraz Marta Mittlener.

Rzeźba faktycznie przypominała żywe stworzenie i na tym oparta została akcja informacyjna dla lokalnych i ogólnopolskich mediów, które szybko podchwyciły temat i zaczęły informować swoich odbiorców o tym, że morze wyrzuciło ciało dużego ssaka. W Internecie natychmiast pojawiły się artykuły prasowe (m.in. w „Gazecie Wyborczej”, Trojmiasto.pl, TVN24, Wprost, a na miejsce przyjechały także ekipy telewizyjne TVP, Polsat News, Radio Gdańsk). Na plaży szybko pojawili się ciekawscy mieszkańcy i turyści, na których czekali pracownicy agencji, LOTOSU i Stacji Morskiej IOUG. Przez dwa dni udało się rozdać tysiące ulotek informacyjnych, z których wszyscy zainteresowani dowiedzieli się o „Kierunku Bałtyk”, zagrożeniach dla morskich zwierząt (przede wszystkim morświnów, gdyż jego bałtycka populacja grozi wyginięciem) i ptaków oraz o tym, co robić, gdy spotkamy na plaży jedno z nich.

Najważniejszy cel – wzbudzenie refleksji mieszkańców, turystów i lokalnych mediów – został spełniony w stu procentach. Setki osób, które przyszły zobaczyć morświna/walenia utwierdziły tylko w przekonaniu, że można sprawnie połączyć akcję marketingową, społeczną odpowiedzialność biznesu i edukację społeczeństwa. Udało się to także w sieci, gdzie pojawiło się ponad 50 artykułów i wpisów na ten temat, a zasięg w mediach społecznościach (według Brand24) wyniósł ponad 100 tys. osób.

Agencja Brandish z Grupą LOTOS współpracuje w ramach kampanii Kierunek Bałtyk już od kilku miesięcy. Więcej informacji o dotychczasowych działaniach można znaleźć na stronie internetowej agencji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj