Akson Studio nieprzerwanie od prawie 30 lat pozostaje jednym z najważniejszych domów produkcyjnych w Polsce i pomimo przywiązania do tradycji i zgromadzonego dorobku artystycznego (ponad 100 seriali i filmów fabularnych, liczne nagrody i nominacje w tym nominacja do Oscara) jest domem produkcyjnym otwartym na nowoczesne i odważne projekty filmowe. To właśnie zestawienie tradycji i nowoczesności stało się główną inspiracją dla nowego systemu identyfikacji wizualnej Studia.
Kulisy powstawania ID
Zobacz również
– Pracując nad rebrandingiem marki z tak dużym dorobkiem, musieliśmy wziąć na warsztat jej główne założenia strategiczne i komponenty komunikacyjne, a następnie rozłożyć je na czynniki pierwsze. Zaczęliśmy od nazwy: jej geneza pochodzi od elementu neuronu odpowiedzialnego za „przekaz informacji”. W przypadku filmowych produkcji Aksonu przekaz wędruje do widzów za pośrednictwem ekranu, natomiast jednym z głównych receptorów, od którego zaczyna się odbiór tych audiowizualnych informacji, jest oko. Do tego koncepcyjnego rebusa dołączył jeszcze jeden element: most, symbolizujący połączenie tradycji i nowoczesności – tak o procesie koncepcyjnym opowiada Andrzej Santorski.
Rozwiązaniem tej łamigłówki stał się nowy sygnet Akson Studio. Znak nawiązuje do symbolu oka, do którego Studio zdążyło przez lata nas przyzwyczaić. Nowy logotyp cechuje uniwersalność, która sprawdzi się zarówno w mediach fizycznych, jak i cyfrowych i ponadczasowa siła wyrazu wyrażona w zestawieniu kontrastujących ze sobą geometrycznych form w prosty symbol. Znak wspiera nowoczesna typografia – krój Matter autorstwa czeskiego studia Displaaay. W akcydensach, materiałach firmowych, mediach społecznościowych i nowym internetowym portfolio Studia, czcionka występuje w zestawieniu z bezszeryfowym krojem Reckless Neue (również autorstwa Displaaay). Poza znakiem i typografią łączenie tradycyjnych i nowoczesnych wartości odzwierciedla nowa, bogata paleta barwna.
– Największą zaletą opracowanego przez nas systemu jest jego elastyczność – w zależności od kontekstu i narracji, kolor i litera mogą wcielać się w wiele różnych ról, opowiadać historie i grać na naszych emocjach. W erze, w której odbiorca szuka emocjonalnego powiązania z informacją, forma przekazu kształtuje sposób jej odbioru. Jestem pewien, że nowa identyfikacja Akson Studio, dzięki swoim ponadczasowym walorom przetrwa próbę czasu – dodaje Santorski.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Michał Kwieciński, założyciel Akson Studio dodaje – zależało nam na tym, aby nowy znak łączył stare z nowym, a identyfikacja wizualna odzwierciedlała nasze codzienne podejście, dlatego tak ważne było stworzenie formuły, która będzie uniwersalna i na tyle plastyczna, by z łatwością mogła dopasowywać się do realizowanych przez nas projektów. Nowy projekt w pełni spełnił te oczekiwania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing