Jednocześnie aż 95 proc. młodych chce pomagać swoim bliskim w korzystaniu z sieci – wynika z „Raportu Aasa – Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”. Z tego powodu Aasa Polska uruchamia drugą edycję ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Aasy Netu”, której celem jest aktywizacja cyfrowa osób dojrzałych, przy wsparciu młodszych.
W ramach nowej odsłony kampanii Aasy Netu, problem wykluczenia cyfrowego osób dojrzałych przedstawiony jest z perspektywy ich dzieci i wnuków. Aby sprawdzić, jak podchodzą do tego problemu młode pokolenia, we współpracy z ośrodkiem badania opinii Kantar Public przeprowadzone zostało badanie osób w wieku 15-35 lat, którego wyniki opublikowane zostały w “Raporcie Aasa – Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”.
Zobacz również
Po raz kolejny udostępnione zostały też specjalne, bezpłatne materiały edukacyjne, które w praktyczny i przystępny sposób, krok po kroku pokazują osobom starszym, jak korzystać z sieci, a także zachęcają ich dzieci i wnuki, aby towarzyszyli swoim bliskim w nauce. Dzięki filmom, dostępnym na stronie aasynetu.pl, starsze osoby dowiedzą się między innymi, jak zacząć korzystać z bankowości on-line, robić zakupy w sieci oraz, co bardzo ważne, jak zachować bezpieczeństwo w internecie. Filmy posiadają swoje odpowiedniki w postaci materiałów edukacyjnych, który można pobrać i wydrukować, a następnie używać przy wspólnej nauce. Na stronie dostępne są także poradniki z ubiegłorocznej odsłony kampanii, dotyczące tego jak pisać maile, korzystać z Facebooka, prowadzić rozmowy on-line czy wyszukiwać informacje w internecie.
– Jestem przekonany, że w ramach współpracy pokoleń, odpowiedniej motywacji oraz przy szerokim dostępie do bezpłatnych materiałów edukacyjnych, które udostępniamy na stronie internetowej aasynetu.pl, znaczna część osób dojrzałych może stać się Aasami Netu. Pomóżmy im wspólnie w rozwijaniu kompetencji cyfrowych, aby mogły łatwiej kontaktować się z bliskimi i poprawiać jakość swojego życia – podsumowuje Ovais Siddiqui, Prezes Zarządu Aasa Polska.
AASY NETU – BĄDŹMY BLIŻEJ
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Internetowa kampania edukacyjna „Aasy Netu” została zainicjowana przez firmę Aasa Polska w czerwcu 2017 roku, w ramach działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Ideą kampanii jest wsparcie osób po 45. roku życia w poznawaniu tajników internetu, a także zachęcenie młodszych pokoleń do czynnego wspierania w nauce swoich rodziców, teściów i dziadków – aby mogli być bliżej świata i bliskich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W Aasa, firmie opartej na zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych, w pełni zdajemy sobie sprawę z tego, że dostęp do internetu stanowi warunek pełnego uczestnictwa w życiu społecznym, kulturalnym i zawodowym. Zwłaszcza w przypadku rosnącej populacji osób dojrzałych w Polsce, których znaczna część boryka się z wykluczeniem cyfrowym – mówi Ovais Siddiqui, Prezes Zarządu Aasa Polska.
Partnerami tegorocznej odsłony kampanii Aasy Netu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja e-Bezpieczni, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce oraz Stowarzyszenie Manko.
Raport do pobrania tutaj.