1. W marketingu najważniejsze jest…
Zrozumienie swojej grupy docelowej oraz dopasowanie do niej oferty i wysyłanych komunikatów. Warto regularnie zadawać sobie pytanie, dlaczego nasz odbiorca ma chcieć wybierać akurat nasze produkty, obcować z naszą treścią, polecać nas dalej swojej rodzinie i znajomym.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Projekty CSR-owe, które Henkel prowadzi we współpracy ze swoimi partnerami handlowymi: sieciami Rossmann, Kaufland czy Carrefour. Łączymy tu sprzedaż naszych produktów w wybranych sklepach wraz z inwestycją w ważne cele społeczne, często edukację na rzecz dzieci. Dzięki takim działaniom czuję, że jako firma wnosimy swój wkład w rozwój przyszłych pokoleń.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Wprowadzenie marki płynów do płukania tkanin na rynek irański. Ze względu na bardzo różny od polskiego kontekst kulturowy musiałam włożyć dużo więcej wysiłku i czasu w dopasowanie produktu i komunikacji do konsumenta. Dodatkowo dochodziły do tego wyzwania wiążące się z pracą z mobilnymi zespołami.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…
Opracowanie całej strategii marketingowej wprowadzenia na rynek globalny nowej linii płynów do płukania z segmentu premium – Silan Supreme. Byłam odpowiedzialna zarówno za rozwinięcie samego konceptu, jak również przygotowanie pakietu wprowadzającego na główne rynki europejskie, w tym za komunikację ATL-ową.
5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…
Może nie tyle zazdroszczę, co doceniam pomysł kreatywny i jego realizację dla nowej limitowanej edycji Johnnie Walkera „White Walker”. Świetny moment na nawiązanie współpracy z popularnym serialem „Gra o Tron” – tuż przed emisją finałowej serii. Dodatkowo dla nowej linii „White Walker” prowadzona jest dobra i skutecznie angażująca użytkowników komunikacja w mediach społecznościowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Dalszy rozwój content marketingu z umiejętnym połączeniem z SEO, dalsza personalizacja treści, która w dobie rozwijającego się e-commerce będzie z pewnością postępować, oraz coraz bliższa współpraca marek z influencerami. Dla rynku FMCG najważniejszym trendem jest silny rozwój e-commerce, co w połączeniu z pojawieniem się nowych graczy ma szansę znacząco wpłynąć na dynamikę i rozłożenie sił na nim.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Wszystko zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć w danej kampanii i kategorii produktowej. Czasami zdarza się, że jakieś narzędzie jest mocno forsowane ze względu na jego „nowość” na rynku, a nie ze względu na efektywność w dotarciu do wyznaczonych celów. Warto więc pamiętać, żeby przy planowaniu działań nie ulegać pokusie chwilowej mody.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Wzajemne zrozumienie i nastawienie na partnerskie dążenie do najlepszego rezultatu. Warto pamiętać, że dyskusja / konstruktywny konflikt może prowadzić do ciekawych, nowych pomysłów.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Obserwacji świata i zachowań konsumentów, podróży, rozmów z przyjaciółmi, książek, filmów oraz podpatrując inne kategorie na rynku. Najczęściej jednak inspirują mnie ludzie i ich dokonania.
10. Moja kampania marzeń…
Nieograniczony budżet, deadliny, które można przesuwać, i pełna analityka dostarczana w czasie rzeczywistym 🙂
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Interesują mnie ludzie – ich zachowania, motywacje, emocje oraz potrzeby. Dodatkowo lubię różnorodną pracę, gdzie jest kreatywnie i analitycznie zarazem, gdzie mogę pracować z inspirującymi ludźmi, specjalizującymi się w bardzo różnych dziedzinach.
O rozmówczyni:
Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektor marketingu w dziale Laundry & Home Care, Henkel Polska
Aleksandra Gawlas-Wilińska związana jest z firmą Henkel Polska od 2012 r., kiedy to dołączyła do zespołu marketingu w dziale Laundry & Home Care i objęła stanowisko brand managera marki Silan, a następnie także marki E. Po awansie na stanowisko senior brand managera objęła dodatkowo odpowiedzialność za całą kategorię specjalistycznych środków do prania w Polsce. Od 2014 r. przez kolejne dwa lata pracowała w globalnej centrali firmy Henkel w Düsseldorfie, w dziale marketingu międzynarodowego. Jako international marketing manager odpowiadała za globalny rozwój kategorii płynów do płukania, zarządzała także planem innowacji produktowych na wybranych rynkach krajowych, między innymi: w USA, Meksyku, Europie, Dubaju, Iranie i Korei. W 2016 r. powróciła do Polski, by przez kolejne dwa lata zdobywać doświadczenie w dziale sprzedaży, współpracując z kluczowymi klientami handlu nowoczesnego.