Alibaba Group, WWF i F5 Shanghai wspólnie przeciwko zanieczyszczaniu środowiska maseczkami medycznymi

Alibaba Group, WWF i F5 Shanghai wspólnie przeciwko zanieczyszczaniu środowiska maseczkami medycznymi
Po 1,5 roku pandemii w oceanach i morzach bardzo szybko wzrosła obecność kolejnego rodzaju zanieczyszczeń, czyli zużytych maseczek. Alibaba Group za pomocą artystycznej kampanii postanowiła zwrócić uwagę ludzi na rosnący problem.
O autorze
1 min czytania 2021-08-03

Szacuje się, że w samym 2020 roku do oceanu trafiło 1,5 miliarda maseczek medycznych. Przedmioty, które miały na celu ochronę ludzi przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa, stały się z czasem źródłem zanieczyszczeń nie tylko lądu, ale i wód na naszej planecie.

Alibaba Group to jedno z największych przedsiębiorstw prowadzących platformę e-commerce na świecie. W ofercie firmy znajduje się wiele produktów wykonanych m.in. z plastikowych materiałów, powszechnie uznawanych za najbardziej szkodliwe dla środowiska z uwagi na długi czas rozkładu. Mimo to Alibaba Group postanowiła zwrócić uwagę konsumentów na nowe źródło zanieczyszczeń oceanów, jakim są maseczki jednorazowe. Podejmując współpracę z WWF i F5 Shanghai firma stworzyła kampanię opierającą się na występie na żywo zatytułowanym „Fading Sea Creatures,” w wykonaniu Qiurui Du.

Artysta przedstawił obraz namalowany w całości na płótnie pokrytym maseczkami medycznymi. Do wykonania dzieła użyto specjalnej farby, która znika po zanurzeniu w wodzie. Obraz ukazał się oczom widzów ponownie, gdy został wyjęty z wody, uświadamiając, że życie w oceanie może powrócić do normalności, kiedy ludzie usuną z niego zanieczyszczenia, w tym zużyte maseczki ochronne.

W krótkim spektaklu nawiązano do meduz, czyli jednych z najdłużej żyjących stworzeń na ziemi. Występ uświadamia, że przez nieodpowiedzialność ludzi i zanieczyszczanie środowiska zużytymi maseczkami, mogą ucierpieć nawet najbardziej odporne zwierzęta. Kampania została specjalnie dostosowana, aby zaskakiwać pod kątem emocjonalnym i dać do zrozumienia, że to człowiek niesie największe zagrożenie dla środowiska. Bez zmiany nawyków, nawet stworzenia, które przetrwały katastrofy, nie przeżyją na planecie pełnej odpadów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Ostatni rok był wyzwaniem dla wszystkich, w tym dla Matki Ziemi, więc zespół chciał jasno przekazać światu znaczenie ochrony środowiska, mórz i wszystkiego, co w nim żyje – podsumowała Sarah de Joya, regionalna liderka kreatywna F5 w Szanghaju.

Słuchaj podcastu NowyMarketing