Szacuje się, że w samym 2020 roku do oceanu trafiło 1,5 miliarda maseczek medycznych. Przedmioty, które miały na celu ochronę ludzi przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa, stały się z czasem źródłem zanieczyszczeń nie tylko lądu, ale i wód na naszej planecie.
Alibaba Group to jedno z największych przedsiębiorstw prowadzących platformę e-commerce na świecie. W ofercie firmy znajduje się wiele produktów wykonanych m.in. z plastikowych materiałów, powszechnie uznawanych za najbardziej szkodliwe dla środowiska z uwagi na długi czas rozkładu. Mimo to Alibaba Group postanowiła zwrócić uwagę konsumentów na nowe źródło zanieczyszczeń oceanów, jakim są maseczki jednorazowe. Podejmując współpracę z WWF i F5 Shanghai firma stworzyła kampanię opierającą się na występie na żywo zatytułowanym „Fading Sea Creatures,” w wykonaniu Qiurui Du.
Zobacz również
Artysta przedstawił obraz namalowany w całości na płótnie pokrytym maseczkami medycznymi. Do wykonania dzieła użyto specjalnej farby, która znika po zanurzeniu w wodzie. Obraz ukazał się oczom widzów ponownie, gdy został wyjęty z wody, uświadamiając, że życie w oceanie może powrócić do normalności, kiedy ludzie usuną z niego zanieczyszczenia, w tym zużyte maseczki ochronne.
W krótkim spektaklu nawiązano do meduz, czyli jednych z najdłużej żyjących stworzeń na ziemi. Występ uświadamia, że przez nieodpowiedzialność ludzi i zanieczyszczanie środowiska zużytymi maseczkami, mogą ucierpieć nawet najbardziej odporne zwierzęta. Kampania została specjalnie dostosowana, aby zaskakiwać pod kątem emocjonalnym i dać do zrozumienia, że to człowiek niesie największe zagrożenie dla środowiska. Bez zmiany nawyków, nawet stworzenia, które przetrwały katastrofy, nie przeżyją na planecie pełnej odpadów.
– Ostatni rok był wyzwaniem dla wszystkich, w tym dla Matki Ziemi, więc zespół chciał jasno przekazać światu znaczenie ochrony środowiska, mórz i wszystkiego, co w nim żyje – podsumowała Sarah de Joya, regionalna liderka kreatywna F5 w Szanghaju.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing