TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Alina Prawdzik: Prawdziwą inspirację czerpię od ludzi

Alina Prawdzik: Prawdziwą inspirację czerpię od ludzi
Osobą, która tym razem zmierzyła się z Marketingową 11 jest Alina Prawdzik - niezależny ekspert oraz członek jury Effie Awards. Przez 12 lat związana z P&G, następnie pracowała dla eBay.com, gdzie była odpowiedzialna m.in. za wprowadzanie platformy do nowych krajów.
O autorze
2 min czytania 2015-11-10

1. W marketingu najważniejsze jest…

Konsument, użytkownik, finalny odbiorca – czyli ten, kto ma nas kupić. Trzeba wejść w jego buty i zaproponować mu pomysł, który go urzeknie.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Wymyślenie, zbudowanie od zera i wprowadzenie na rynek platformy e-commerce’owej w Kazachstanie. A wszystko pod egidą największego banku detalicznego, produkty tylko na raty. Wszystko nowatorskie, innowacyjne, oparte na najlepszych wzorach i dzisiejszej wiedzy o e-commerce, z długoterminową perspektywą. Projekt marzenie! 

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Związane z ludźmi – reorganizacje, zwolnienia, to jest najtrudniejsze. 

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Wprowadzenie eBay do Rosji i to w 'modelu polskim’, czyli jako platformę do zakupów za granicą. Teraz ebay.ru to drugi po Alibabie zagraniczny gracz e-commerce w Rosji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Nie mam jakiejś jednej wybranej. Jestem pod wrażeniem wysokiego poziomu kampanii w tegorocznym Effie. 

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Zacieranie się granic pomiędzy online i offline. Bardzo ciekawe rzeczy z tego wychodzą, a najlepsze jeszcze przed nami. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Marketing szeptany, viral, ilość like’ów na facebooku 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Szacunek, zaufanie, zrozumienie, dzielenie się wiedzą, transparentność celów i wyników. Zawsze byłam po stronie klienta – i wiem, że dobra współpraca z agencją uskrzydla. 

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Nowinki, trendy obserwuję w Stanach. Inspirujące są też 'podróże’ pomiędzy różnymi branżami – szukanie różnic i podobieństw. Ale prawdziwą inspirację czerpię od ludzi, których mam szansę poznać i z nimi pracować. 

10. Moja kampania marzeń…

Wyniki biznesowe jednocześnie budujące wizerunek marki. Ale w takiej kolejności – najpierw biznes potem marka. 

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Zaczynałam od marketingu, czy też brand managementu w P&G. I ta perspektywa postrzegania biznesu przez pryzmat konsumenta i jego potrzeb towarzyszy mi do dziś.


Alina Prawdzik – niezależny ekspert

Jest doradcą e-commerce dla polskich i zagranicznych firm. Od 2006 roku przez osiem lat związana była z eBay.com. Najpierw przez dwa lata była Country Manager’em na Polskę, by w 2008 roku w europejskiej centrali eBay’a w Bernie odpowiadać za pięć krajów: Hiszpanię, Austrię, Belgię, Szwajcarię i Polskę. W 2009 roku przeniosła się do Londynu, gdzie była Dyrektor Generalną odpowiedzialną za ekspansję geograficzną eBay w Europie. Wprowadziła eBay’a do 9 nowych krajów: w tym do Rosji, Skandynawii, Grecji i Portugalii. Przed eBay’em przez 12 lat pracowała w marketingu Procter & Gamble. Podczas pracy dla P&G wprowadziła między innymi do Polski Pampers Baby Wipes i Pringles. Stworzyła też i prowadziła dział Shopper Marketingu. Przez 3 lata była odpowiedzialna za akcję „Podaruj Dzieciom Słońce”. Studiowała w Gdańsku, Tuebingen (Niemcy) i Kopenhadze (Dania). Absolwentka marketingu na Wydziale Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Uwielbia podróże, z kontynentów została tylko Australia i Antarktyda. Od ośmiu lat prowadzi kobiecy Klub Książki, który spotyka się regularnie co miesiąc.