Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

Allbirds zaprezentowała parę butów, która jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla

Allbirds zaprezentowała parę butów, która jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla
Podczas tegorocznego Global Fashion Summit w Kopenhadze marka Allbirds zaprezentowała parę butów, która jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Marka chce podzielić się dobrymi praktykami z innymi firmami i zachęcić je do wykorzystania podobnych możliwości.
O autorze
1 min czytania 2023-07-05

Allbirds to marka, której działanie opiera się na zrównoważonym rozwoju. Sam współzałożyciel podkreśla jednak, że to bardzo szerokie pojęcie, dlatego firma skupia się na kilku aspektach. Jednym z nich jest likwidacja śladu węglowego do 0 kg na każdym z pięciu etapów cyklu życia produktu, co udało się osiągnąć, dzięki współpracy z gospodarstwami rolnymi. Firma była także pierwszą marką modową, która wprowadziła etykiety węglowe na wszystkich swoich produktach.

Moonshot, czyli „neutralne buty” zostały wykonane, m.in. z wełny, która tworzy ich zewnętrzną stronę oraz ze sztucznego tworzywa, wychwytującego metan z otoczenia, a umieszczonego w logo. 

Obuwie jest pakowane próżniowo w polietylen powstały na bazie trzciny cukrowej, co z kolei zmniejsza wagę oraz oszczędza miejsce w transporcie. Sam przewóz produktu odbywa się natomiast za pośrednictwem statków napędzanych biopaliwem oraz samochodów elektrycznych.

Allbirds stara się zwrócić szczególną uwagę na każdy etap produkcji i dystrybucji produktów, w związku ze wzmożoną kontrolą Unii Europejskej względem marek, które definiują się jako neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, a tak naprawdę praktykujących jedynie kompensację. Marka udostępnia również narzędzia i badania, które wykorzystała do stworzenia Moonshot, aby podzielić się z innymi firmami dobrymi praktykami i zachęcić je do wykorzystania podobnych możliwości. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Buty Moonshot mają być dostępne w 2024 roku.

PS Nestlé rezygnuje z neutralności emisyjnej swoich marek

Nestlé obiecywało, że marki KitKat oraz Perrier będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Producent żywności zrezygnował jednak z tego pomysłu, dodając, że taka praktyka może być myląca dla konsumentów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2  Patagonia jednak nie taka ekologiczna? Śledztwo dziennikarskie ujawnia smutne fakty

Reporterzy serwisu śledczego „Follow the Money” udowodnili, że produkty Patagonii powstają w tych samych fabrykach, co ubrania od marek wpisujących się w nurt fast fashion. Czy to na dobre pogrzebie pozytywny wizerunek Patagonii?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się