5-kilometrowa trasa to dla biegaczek około 30 minut wysiłku. Dla agencji – kilkanaście tygodni przygotowań logistycznych i organizacyjnych. Allegro, które było odpowiedzialne za kompleksową produkcję biegu, zadbało o każdy szczegół, aby 1200 uczestniczek Samsung Irena Women’s Run mogło bez problemu cieszyć się tym sportowym wydarzeniem. Nieocenione okazało się wcześniejsze doświadczenie agencji, która realizowała inne projekty sportowe m.in. piłkarskie, lekkoatletyczne czy motoryzacyjne.
W początkowej fazie Allegro zadbało o uzyskanie wszystkich potrzebnych pozwoleń i przygotowanie dokumentacji – kluczowa była dobra współpraca z miastem oraz służbami porządkowymi. Jednocześnie dział kreacji agencji stworzył spójna linię kreatywną nawiązującą do kobiecych wartości, która stała się podstawą komunikacji do grupy docelowej wydarzenia, czyli aktywnych i dbających o zdrowie kobiet. Pozyskano również atrakcyjnych dla klienta partnerów z segmentu premium. Następnie do zadań agencji należało zaplanowanie logistyki tak, aby zapewnić kompleksowe bezpieczeństwo uczestniczek oraz zagwarantować płynny przebieg imprezy na 5-kilometrowej trasie w centrum Warszawy oraz w miasteczku biegowym zlokalizowanym na Agrykoli.
Zobacz również
Produkcja imprezy masowej wymaga profesjonalnej komunikacji między organizatorami, uczestnikami i sponsorami. Tym obszarem zajął się dział PR Allegro, prowadząc działania w kanale digitalowym (stworzenie i administracja strony internetowej biegu oraz nadzór na procesem rejestracji) oraz social mediach (korespondencja z uczestnikami). Zrealizowano również kampanię reklamową na Facebooku, która zwiększyła frekwencję na wydarzeniu. Wysoka liczba biegaczek była istotna, aby zrealizować ważny cel CSR-owy, wykorzystujący mechanizm CRM – przekazanie części funduszy z pakietów startowych na rzecz profilaktyki cukrzycy.
4 września nad sprawną realizacją imprezy pracował 100-osobowy zespół. Efekt? 1200 biegaczek ukończyło 7. Samsung Irena Women’s Run, a Irena Szewińska przekazała czek Polskiemu Stowarzyszeniu Diabetyków.
To pierwsza edycja Samsung Irena Women’s Run produkowana przez agencję Allegro. Za koordynację projektu byli odpowiedzialni Jakub Kiełt, Event Manager oraz Michał Bajerski, Account Manager.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Making of Samsung Irena Women’s Run 2016:
Słuchaj podcastu NowyMarketing