Słowacy gotowi na zakupy na Allegro
Rynek słowacki jest w ocenie Allegro obiecującym kierunkiem rozwoju – platformy e-commerce są tam jednym z najpopularniejszych kanałów sprzedaży online, zaraz po zakupach bezpośrednio w sklepach internetowych czy poprzez ich aplikacje mobilne.
Zobacz również
Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Perfect Crowd1, słowaccy konsumenci lubią kupować online głównie z uwagi na korzystniejsze oferty niż w sklepach stacjonarnych. Robiąc zakupy w internecie, najbardziej zwracają uwagę na ceny, koszt wysyłki, dostępność bezpłatnej dostawy i specjalne promocje.
Allegro od początku mocno zaznaczyło swoją obecność na nowym rynku, dając Słowakom dostęp do 100 milionów ofert w jednym miejscu. To dziesięciokrotnie więcej niż w jakimkolwiek innym sklepie internetowym działającym w Słowacji2.
Polskie i czeskie firmy, które wchodzą na słowacki rynek z Allegro, mogą skorzystać z dobrze już znanych rozwiązań, w tym międzynarodowej wysyłki z Allegro Smart!, czy oferty w ramach „Wysyłam z Allegro”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
1 Badanie “International Platforms And Marketplaces In Slovakia” zostało zrealizowane w styczniu 2024 przez Perfect Crowd na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1012 ankiet na reprezentatywnej próbie Słowaków w wieku od 18 do 60 lat, którzy dokonują zakupów w internecie. Ankiety zostały przeprowadzone online (CAWI).
2 Allegro.sk oferuje dziesięciokrotnie więcej produktów niż jakikolwiek inny sklep internetowy w Słowacji. Spośród 140 tysięcy najlepiej sprzedających się produktów na allegro.sk, 87% jest tańszych lub ma taką samą cenę w porównaniu z 69 popularnymi słowackimi sklepami internetowymi, według danych z dnia 29.02.2024.
Zdjęcia: mat. pras.
Zdjęcie główne: Freepik