Allegro wkracza na rynek słowacki

Allegro wkracza na rynek słowacki
Niespełna rok po ekspansji na rynek czeski, Allegro ogłasza dalszy rozwój modelu marketplace w regionie. Domena allegro.sk jest już dostępna w Słowacji.
O autorze
1 min czytania 2024-03-19

Słowacy gotowi na zakupy na Allegro

Rynek słowacki jest w ocenie Allegro obiecującym kierunkiem rozwoju – platformy e-commerce są tam jednym z najpopularniejszych kanałów sprzedaży online, zaraz po zakupach bezpośrednio w sklepach internetowych czy poprzez ich aplikacje mobilne.

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Perfect Crowd1, słowaccy konsumenci lubią kupować online głównie z uwagi na korzystniejsze oferty niż w sklepach stacjonarnych. Robiąc zakupy w internecie, najbardziej zwracają uwagę na ceny, koszt wysyłki, dostępność bezpłatnej dostawy i specjalne promocje.
Allegro od początku mocno zaznaczyło swoją obecność na nowym rynku, dając Słowakom dostęp do 100 milionów ofert w jednym miejscu. To dziesięciokrotnie więcej niż w jakimkolwiek innym sklepie internetowym działającym w Słowacji2.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Polskie i czeskie firmy, które wchodzą na słowacki rynek z Allegro, mogą skorzystać z dobrze już znanych rozwiązań, w tym międzynarodowej wysyłki z Allegro Smart!, czy oferty w ramach „Wysyłam z Allegro”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

1 Badanie “International Platforms And Marketplaces In Slovakia” zostało zrealizowane w styczniu 2024 przez Perfect Crowd na zlecenie Allegro. Przeprowadzono 1012 ankiet na reprezentatywnej próbie Słowaków w wieku od 18 do 60 lat, którzy dokonują zakupów w internecie. Ankiety zostały przeprowadzone online (CAWI).
2 Allegro.sk oferuje dziesięciokrotnie więcej produktów niż jakikolwiek inny sklep internetowy w Słowacji. Spośród 140 tysięcy najlepiej sprzedających się produktów na allegro.sk, 87% jest tańszych lub ma taką samą cenę w porównaniu z 69 popularnymi słowackimi sklepami internetowymi, według danych z dnia 29.02.2024.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: mat. pras.
Zdjęcie główne: Freepik