Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Allegro ze skargą za Świętego Mikołaja

Do Świąt Bożego Narodzenia pozostało jeszcze trochę czasu, ale wydaje się, że tym razem to Allegro rozpoczęło oficjalne odliczanie do jednego z najpiękniejszych momentów każdego roku. Szkoda tylko, że przypłaciło za te działania skargą złożoną przez jednego z konsumentów do Komisji Etyki Reklamy.
O autorze
1 min czytania 2023-10-11

Platforma Allegro, znana z tworzenia wyjątkowo udanych świątecznych reklam, została zgłoszona przez jednego z konsumentów do Komisji Etyki Reklamy za… bożonarodzeniową reklamę. Sceny, w których dziecko pisze listy do Świętego Mikołaja oraz te, w których matka chłopca zamawia prezenty właśnie przez stronę allegro.pl, zostały potraktowane przez skarżącego jako naruszenie zasad etyki reklamy w kontekście ochrony dzieci. 

W oskarżeniu padały zarzuty pod adresem marki, jakoby miała ona na celu zniszczenie magii Świąt, tak istotnej z punktu widzenia najmłodszych – wszystko przez ujawnienie, że prezenty są kupowane przez rodziców, a nie sympatycznego starszego Pana z długą brodą, ubranego w charakterystyczny, czerwony strój.

Allegro, które zostało poinformowane o napływie skargi przez Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy, odniosło się do postawionych zarzutów, zaznaczając przy tym, że reklama, pomimo emisji w ogólnokrajowych mediach, nie była skierowana do dzieci. Nie pojawiała się na telewizyjnych i kinowych ekranach przed programami czy seansami dedykowanymi najmłodszym. 

Zespół Orzekający w tej sprawie stwierdził, że wzajemne obdarowywanie się prezentami, co zostało ukazane w reklamie, jest w pełni zgodne z duchem Świąt. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sama Komisja Etyki Reklamy, po wnikliwej analizie argumentacji każdej strony doszła do wniosku, że materiał autorstwa Allegro w żaden sposób nie narusza zasad wskazanych w oskarżeniu, w związku z czym zostało ono jednogłośnie odrzucone. 

PS Przegląd najciekawszych świątecznych reklam 2022

Zabawne, wzruszające, skłaniające do refleksji – zapraszamy do przeglądu świątecznych kampanii, które zasłużyły na uwagę w 2022 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2 Pracownicy HalfPrice bohaterami świątecznej kampanii marki

Młodszy kupiec, analityk działu planowania i alokacji, sprzedawca. Co ich łączy? To pracownicy HalfPrice, a jednocześnie bohaterowie i bohaterki świątecznej kampanii marki z 2022 roku. Na ekranach w sklepach w 8 krajach czy social mediach, można było zobaczyć ok. 20 pracowników biura, produkcji, logistyki i sklepów. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się