W tym celu firma wdrożyła platformę NapoleonCat.com, którą wykorzystuje do zarządzania komunikacją z pracownikami na Facebooku.
Media społecznościowe, a zwłaszcza ich król – Facebook, stanowią dla Agentów ubezpieczeniowych istotny kanał dotarcia do potencjalnych klientów. Wyzwaniem jest jednak systematyczne tworzenie i publikowanie atrakcyjnych treści, które są podstawą działań w tym serwisie. Aby wesprzeć swoich Agentów, Allianz uruchomił projekt, w ramach którego m.in. tworzy i dostarcza treści, które mogą oni wykorzystać w swoich działaniach content marketingowych w mediach społecznościowych. W tym celu wdrożona została polska platforma NapoleonCat, przy pomocy której Departament Marketingu Allianz dostarcza propozycje postów bezpośrednio na strony na Facebooku niemal 200 Agentów uczestniczących w projekcie.
Zobacz również
Dzięki takiemu podejściu opanowany został problem związany z koniecznością wdrożenia dużej liczby beneficjentów projektu w obsługę nowych narzędzi, oszczędzając tym samym czas i zmniejszając koszty implementacji. Platforma dostarcza także Allianzowi szczegółowe informacje na temat efektywności treści publikowanych na stronach społecznościowych Agentów.
W efekcie, w ciągu dwóch miesięcy od wdrożenia, strony agentów Allianz na Faceboooku zanotowały 22-procentowy wzrost liczby interakcji w postaci komentarzy do publikowanych treści. Posty zawierające treści proponowane przez Allianz generują średnio o 48% wyższy zasięg organiczny niż treści tworzone przez samych Agentów. Te dane pokazują istotnie pozytywne efekty ilościowe i jakościowe działań mających na celu wspieranie przez Allianz swoich Agentów w mediach społecznościowych.
Ponad dwa lata temu, jako pierwsi na rynku zdecydowaliśmy się na uruchomienie projektu wspierającego agentów wyłącznych w działaniach na Facebooku. Raporty, zarówno te zasięgowe, jak i sprzedażowe, pokazują że był to dobry ruch. Nasza sieć sprzedaży pokochała media społecznościowe i dzięki wsparciu merytorycznemu, szkoleniom i dostarczanym treściom coraz sprawniej się w nich porusza – mówi Łukasz Papuda odpowiedzialny za media społecznościowe w Allianz Polska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing