Nowe badania Always dowodzą, że 53% dziewczyn czuje się ograniczane przez społeczeństwo*
„Dziewczyny nie są odważne”, „Dziewczyny nie są silne” te ograniczające dziewczęta opinie tylko pozornie pochodzą z minionej epoki. Nowy eksperyment społeczny Always ujawnia, że obecnie wiele dziewcząt czuje się ograniczane przez społeczne oczekiwania stawiane kobietom. W rzeczywistości wyniki ostatniego Badania Always nad Dojrzewaniem i Pewnością Siebie* pokazują, że 53% z nich czuje się blokowane przez społeczeństwo, które dyktuje im, co powinny, a czego nie powinny robić. Dlatego Always, światowy lider w kategorii produktów ochrony kobiecej, przedstawia najnowszy film zatytułowany „Always NIE DO ZATRZYMANIA #JAKDZIEWCZYNA”. We współpracy z Lauren Greenfield, wielokrotnie nagradzaną dokumentalistką, autorką wiralowego filmu „Always #JAKDZIEWCZYNA” mającego premierę zeszłego lata, Always stworzyło nowy film, który podkreśla, że społeczne oczekiwania mają ogromny wpływ na pewność siebie dziewcząt, zwłaszcza w momencie wejścia w okres dojrzewania. Dziewczyny i kobiety w różnym wieku i z różnych środowisk zostały zapytane o to, czy kiedykolwiek usłyszały, że powinny coś zrobić lub nie powinny czegoś robić tylko dlatego, że są dziewczętami. Ich odpowiedzi przedstawia film:
Zobacz również
Wraz z nowym filmem „Always NIE DO ZATRZYMANIA #JAKDZIEWCZYNA” rozpoczyna się kolejny etap kampanii Always #JAKDZIEWCZYNA – tworzenie Międzynarodowego Programu Nauczania Pewności Siebie Always, skierowanego do milionów dziewcząt z całego świata. Program oparty na najnowszych wynikach badań z zakresu budowania pewności siebie, jest opracowywany we współpracy Always z coachami oraz ekspertami. Program opiera się na 30-letnim doświadczeniu Always w edukacji o dojrzewaniu – zakłada się, że w ciągu roku dotrze on do 20 milionów dziewcząt w 65 krajach. Dodatkowo TED, organizacja non-profit promująca szczytne idee, zobowiązała się do wsparcia Always w nauczaniu pewności siebie młodych dziewcząt. W pierwszym etapie tej nowatorskiej współpracy Always i TED opracują zagadnienia wspierające budowanie pewności siebie oraz rozpowszechnią je poprzez TED-Ed, wiodącą platformę edukacyjną, która ułatwi przekazywanie materiałów dalej.
„Jesteśmy partnerem kampanii Always #JAKDZIEWCZYNA, ponieważ naszą misją jest popularyzowanie wartościowych idei. Naszym celem jest dotarcie do młodych dziewczyn w trudnym dla nich etapie życia” – powiedziała Stephanie Lo, Dyrektor Programowy TED-Ed. „Cieszymy się ze współpracy z Always, w ramach której stworzymy interesujące treści edukacyjne, by pomóc dziewczętom na całym świecie utrzymać pewność siebie w okresie dojrzewania i po nim” – dodała.
Nowy film „Always NIE DO ZATRZYMANIA #JAKDZIEWCZYNA” i działania edukacyjne w zakresie pewności siebie miały swoją premierę podczas globalnego Kongresu Pewności Siebie Always #JakDziewczyna w Nowym Jorku 7. lipca 2015 roku. Kongres poprowadziła aktorka i działaczka na rzecz równouprawnienia kobiet, osiemnastoletnia Maisie Williams – znana z roli Aryi Stark w serialu HBO Gra o Tron. Maisie jest inspirującym wzorem dla wielu dziewcząt i dołączyła do Always, aby dzielić się ze światem misją #JakDziewczyna.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
„Wierzę, że dla młodych kobiet ważne jest to, aby czuć wsparcie i motywację do realizowania swoich pasji” – mówi gwiazda serialu Gra o Tron, Maisie Williams. „Jestem pełna podziwu wobec działalności Always i jestem dumna, że mam swój udział we wspieraniu dziewczyn w byciu pewnymi siebie i NIE DO ZATRZYMANIA #JAKDZIEWCZYNA” – dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Marka Always zorganizowała osiem Kongresów Pewności Siebie Always w największych miastach świata – między innymi w Warszawie – jako część swojego programu zatrzymania spadku pewności siebie, którego dziewczęta doświadczają podczas dojrzewania.
„Wydawałoby się, że dziewczęta wierzą w to, że później będzie lepiej, ale w rzeczywistości – jak pokazują nasze najnowsze badania – jedna na dwie z nich uważa, że w ciągu najbliższych 10 lat młode dziewczyny będą ograniczane w tym samym lub nawet większym stopniu niż do tej pory”, powiedziała Małgorzata Rokita, Dyrektor Marketingu Procter & Gamble. „Te zaskakujące statystyki to dla nas wszystkich znak, aby zachęcić dziewczyny do pokonywania powstrzymujących je ograniczeń i wesprzeć je w byciu NIE DO ZATRZYMANIA.”
Always zaprasza dziewczyny i kobiety z całego świata do przyłączenia się do akcji pokonywania swoich ograniczeń i dzielenia się z dumą tym, że są NIE DO ZATRZYMANIA #JAKDZIEWCZYNA. Wystarczy zrobić zdjęcie, nakręcić film lub wysłać wiadomość, dodając hashtag #JakDziewczyna. Każdy może zająć stanowisko w tej sprawie i pokazać wszystkim młodym dziewczętom, że mogą zrobić wszystko!
Dodatkowe kluczowe ustalenia do Badań Always nad Dojrzewaniem i Pewnością Siebie*
- Prawie połowa dziewcząt (49%) w wieku od 16 do 24 czuje, że po okresie dojrzewania brakowało im pewności siebie, żeby robić cokolwiek by chciały.
- Więcej niż cztery na pięć dziewcząt (87%) czuje nacisk, że powinny zachowywać się i czuć w pewien określony sposób.
- 78% dziewcząt, które uważały, że społeczeństwo ogranicza dziewczyny, stwierdziło, iż ma to negatywny wpływ na ich życie.
- Dziewczyny częściej niż chłopcy (o 33% częściej) mówią, że ze względu na płeć nie czują się komfortowo podczas aktywności w szkole.
O Always #JakDziewczyna
Siłą napędową kampanii społecznej Always #JakDziewczyna są miliony dziewczyn na całym świecie, które zmieniają znaczenie stwierdzenia #JakDziewczyna z obraźliwego na komplement. Kampania Always #JakDziewczyna rozpoczęła się w czerwcu 2014 roku i została zainspirowana wiedzą na temat okresu dojrzewania, o pierwszych oznakach spadku pewności siebie wśród dziewcząt, a także o tym, jak przykre słowa mogą przyczynić się do spadku pewności siebie. Wykazano, jak głęboki wpływ na pewność siebie dziewcząt, może mieć używanie wobec nich sformułowania „jak dziewczyna”. To właśnie zainspirowało twórców kampanii do zmiany postrzegania dziewcząt przez opinię publiczną: według II Fali Badań Always nad Dojrzewaniem i Pewnością Siebie** po obejrzeniu
filmu #JakDziewczyna większość osób (76% kobiet w wieku od 16 do 24 oraz 59% mężczyzn) stwierdziła, że film zmienił ich rozumienie wyrażenie „jak dziewczyna”. Więcej informacji na temat kampanii #JakDziewczyna znajdziesz na Always.com.
Metodologia badań
*Badania Always nad Dojrzewaniem i Pewnością Siebie zostały przeprowadzona przez MSLGROUP Research. W badaniu wzięło udział w sumie 1 501 Polaków (990 Polek w wieku 16-24 i 511 Polaków w wieku 16-24). Badanie objęło grupę reprezentatywną i zostało przeprowadzone w czerwcu 2015.
**II Fala Badań Always nad Dojrzewaniem i Pewnością Siebie została przeprowadzona za pomocą panelu „Research Now”. W badaniu uczestniczyło w sumie 1 800 Amerykanów (1 300 Amerykanek w wieku 13-49 i 500 Amerykanów w wieku 16-49). Była to reprezentatywna grupa, składająca się z 1 000 kobiet, 500 mężczyzn oraz dodatkowo 150 Afroamerykanek i Latynoamerykanek. Badanie zostało zrealizowane w dniach 05-12 grudnia 2014 roku.