Kampania zwraca uwagę na rzeczywistość, z którą mierzy się Szwedzi. Zgodnie z danymi, w kraju ponad 160 000 osób żyje obecnie z jakąś formą demencji. Niestety, ta liczba do 2050 roku ma się podwoić. Co gorsze – na choroby tego rodzaju wciąż nie ma lekarstwa i istnieje niewiele skutecznych metod leczenia.
W krótkim spocie wykorzystano ikonę ładowania, która pojawia się na twarzach postaci znajdujących się na fotografiach. Ma ona sprawiać, że poczujemy takie same emocje, jakie zazwyczaj wywołuje, gdy na nią trafimy, na przykład frustrację. Jednak w kampanii stała się czymś poważniejszym. Symbol identyfikowany jest z mentalnym bólem osób chorych, które widzą twarz, ale po prostu nie mogą jej skojarzyć, mimo, że wydaje się im znajoma.
– Chcieliśmy, aby ludzie poczuli odrobinę frustracji, jaką niesie ze sobą choroba Alzheimera – zarówno u osób dotkniętych chorobą, jak i u ich rodzin. Kołowrotek stał się idealną metaforą: odzwierciedla dezorientację związaną z tą chorobą i irytację, którą wszyscy odczuwamy, gdy obrazy się nie ładują – mówią Christian Jörgensen i Ulf Paulsrud-Sirbäck, twórcy z agencji Kid.
– Potrzebujemy, aby więcej osób zrozumiało, co choroba Alzheimera oznacza – nie tylko dla jednostek, ale dla całych rodzin. Poprzez mocną, emocjonalną komunikację mamy nadzieję zwiększyć świadomość i pozyskać bardzo potrzebne fundusze na badania – mówi Liselotte Jansson, sekretarz generalna Alzheimerfonden.
#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania

Słuchaj podcastu NowyMarketing
Spot emitowano w Szwecji równolegle z filmem dokumentalnym TV4 o artystce Kim Kärnfalk na temat jej osobistych doświadczeń związanych z chorobą Alzheimera. Ponadto, można ją znaleźć na billboardach cyfrowych, w mediach społecznościowych i telewizji ogólnokrajowej.
Za kampanię odpowiada sztokholmska agencja Kid.