Na świecie żyje około 55 milionów osób chorujących na demencję lub chorobę Alzheimera. Codziennie taką diagnozę słyszą kolejne, a do 2050 roku chorych będzie już nawet 139 milionów. Aby ułatwić im odnalezienie się w tej nowej, wymagającej sytuacji, a także nagłośnić skalę chorób, firma Lenovo we współpracy z fundacją Innovations in Dementia stworzyły „Alzheimer’s Intelligence”.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Realistyczny awatar 3D o imieniu Liv został „napełniony” życiowymi doświadczeniami osób cierpiących na demencję i chorobę Alzheimera. W ten sposób chorzy zyskali źródło wiedzy na temat tych schorzeń, a także okazję do zadania pytań dotyczących sytuacji, w której znaleźli się w momencie diagnozy. Warstwa wizualna awatara to efekt połączenia wizerunków 10 osób cierpiących na wspomniane schorzenia.
„Alzheimer’s Intelligence” to robot, który w maksymalnie naturalny sposób ma pozwalać pacjentom na zadawanie pytań, na które może odpowiedzieć tylko osoba cierpiąca na chorobę Alzheimera lub demencję, Chodzi m.in. o zrozumienie codziennych wyzwań, omawianie choroby z rodziną i odkrywanie nowych zainteresowań, które mogą być rozwijane pomimo diagnozy. Co najważniejsze, cały eksperyment pod nazwą „Alzheimer’s Intelligence” zostało wymyślone tak, aby było przystępne, wymagało od uczestników minimalnej wiedzy technicznej i kładło nacisk na naturalną, dobrze znaną interakcję międzyludzką.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]