Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Chcesz wygrać bilet na „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

„Alzheimer’s Intelligence”: realistyczny awatar 3D pozwala poznać tajniki życia z chorobą Alzheimera i demencją

„Alzheimer’s Intelligence”: realistyczny awatar 3D pozwala poznać tajniki życia z chorobą Alzheimera i demencją
Technologiczna firma Lenovo we współpracy z Innovations in Dementia stworzyła Alzheimer's Intelligence, czyli realistycznego awatara opartego na działaniu sztucznej inteligencji. Chodzi o to, aby chorzy mogli oswoić się z diagnozą.
O autorze
1 min czytania 2024-10-17

Na świecie żyje około 55 milionów osób chorujących na demencję lub chorobę Alzheimera. Codziennie taką diagnozę słyszą kolejne, a do 2050 roku chorych będzie już nawet 139 milionów. Aby ułatwić im odnalezienie się w tej nowej, wymagającej sytuacji, a także nagłośnić skalę chorób, firma Lenovo we współpracy z fundacją Innovations in Dementia stworzyły „Alzheimer’s Intelligence”.

Realistyczny awatar 3D o imieniu Liv został „napełniony” życiowymi doświadczeniami osób cierpiących na demencję i chorobę Alzheimera. W ten sposób chorzy zyskali źródło wiedzy na temat tych schorzeń, a także okazję do zadania pytań dotyczących sytuacji, w której znaleźli się w momencie diagnozy. Warstwa wizualna awatara to efekt połączenia wizerunków 10 osób cierpiących na wspomniane schorzenia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Alzheimer’s Intelligence” to robot, który w maksymalnie naturalny sposób ma pozwalać pacjentom na zadawanie pytań, na które może odpowiedzieć tylko osoba cierpiąca na chorobę Alzheimera lub demencję, Chodzi m.in. o zrozumienie codziennych wyzwań, omawianie choroby z rodziną i odkrywanie nowych zainteresowań, które mogą być rozwijane pomimo diagnozy. Co najważniejsze, cały eksperyment pod nazwą „Alzheimer’s Intelligence” zostało wymyślone tak, aby było przystępne, wymagało od uczestników minimalnej wiedzy technicznej i kładło nacisk na naturalną, dobrze znaną interakcję międzyludzką.

PS „Za zamkniętymi drzwiami”: kampania Alzheimer’s Society na temat demencji

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się