Na świecie żyje około 55 milionów osób chorujących na demencję lub chorobę Alzheimera. Codziennie taką diagnozę słyszą kolejne, a do 2050 roku chorych będzie już nawet 139 milionów. Aby ułatwić im odnalezienie się w tej nowej, wymagającej sytuacji, a także nagłośnić skalę chorób, firma Lenovo we współpracy z fundacją Innovations in Dementia stworzyły „Alzheimer’s Intelligence”.
Zobacz również
Realistyczny awatar 3D o imieniu Liv został „napełniony” życiowymi doświadczeniami osób cierpiących na demencję i chorobę Alzheimera. W ten sposób chorzy zyskali źródło wiedzy na temat tych schorzeń, a także okazję do zadania pytań dotyczących sytuacji, w której znaleźli się w momencie diagnozy. Warstwa wizualna awatara to efekt połączenia wizerunków 10 osób cierpiących na wspomniane schorzenia.
„Alzheimer’s Intelligence” to robot, który w maksymalnie naturalny sposób ma pozwalać pacjentom na zadawanie pytań, na które może odpowiedzieć tylko osoba cierpiąca na chorobę Alzheimera lub demencję. Chodzi m.in. o zrozumienie codziennych wyzwań, omawianie choroby z rodziną i odkrywanie nowych zainteresowań, które mogą być rozwijane pomimo diagnozy. Co najważniejsze, cały eksperyment pod nazwą „Alzheimer’s Intelligence” został wymyślony tak, aby był przystępny, wymagał od uczestników minimalnej wiedzy technicznej i kładł nacisk na naturalną, dobrze znaną interakcję międzyludzką.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]