Brytyjska firma doradcza Brand Finance podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos opublikowała raport poświęcony 500 najbardziej wartościowym markom świata. Na pierwszym miejscu znalazła się firma Amazon, wyceniona na 187,9 mld dolarów. Na podium znalazły się też Apple (153,6 mld dolarów) oraz Google (142,8 mld dolarów).
Na kolejnych miejscach zestawienia znaleźli się kolejno: Microsoft (119,6 mld dolarów), Samsung (91,3 mld dolarów), AT&T (87 mld dolarów) oraz Facebook (83,2 mld dolarów).
Zobacz również
Co istotne, aż sześć polskich banków znalazło się wśród 500 najbardziej wartościowych marek z sektora bankowego – PKO Bank Polski na miejscu 116., Banku Pekao S.A. na 187. oraz Bank Millenium na 374. Z kolei marka Belvedere uplasowała się na 31. miejscu wśród napojów alkoholowych.
Oprócz rankingu najbardziej wartościowej marki świata, wytypowano również najsilniejsze marki świata. Włoski motoryzacyjny koncern Ferrari znalazł się na pierwszym miejscu m.in. dzięki wykorzystaniu swojego wizerunku do rozszerzenia działalności na nowe źródła przychodów. Drugie miejsce przypadło rosyjskiego bankowi Sbierbank, zaś trzecie – firmie doradczej Deloitte. Kolejne miejsca zajęły takie marki jak: McDonald’s, Intel oraz Coca-Cola.
Z kolei najbardziej wartościową marką narodową na świecie zostały Stany Zjednoczone, które zostały wycenione na około 26 bilionów dolarów. Na kolejnych miejscach znalazły się: Chiny (12,8 bln), Niemcy (5,1 bln), Wielka Brytania (3,7 bln) oraz Japonia (3,6 bln).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najnowszy raport Cushman & Wakefield „Główne ulice handlowe świata” pokazuje, że najdroższą ulicą handlową w Polsce jest Nowy Świat w Warszawie. Z kolei na świecie – Causeway Bay w Hongkongu.