Amazon, dzięki wielkiej różnorodności i dostępności towarów, atrakcyjnym cenom, szybkiej realizacji zamówień przyciągnie niejednego klienta. Jak uruchomienie sprzedaży przez Amazon w Polsce wpłynie na firmy w sieci? W jaki sposób internetowi sprzedawcy mogą wykorzystać ogromny potencjał światowego lidera w sprzedaży online?
Nowy gracz na rynku sprzedaży internetowej
Amazon po wejściu na polski rynek stałby się dużą konkurencją dla popularnego serwisu aukcyjnego Allegro. Warunki współpracy i sprzedaży produktów na Allegro nie są już tak atrakcyjne jak 2 czy 3 lata temu. Ciągłe zmiany w serwisie spotykają się z coraz większym niezadowoleniem sprzedawców. Firmy powinny pamiętać, że uzależnienie się od tylko jednego kanału sprzedażowego może oznaczać niepewną przyszłość. Co w sytuacji, gdy sprzedaż z tego kanału znacząco spadnie, albo zostanie czasowo lub na stałe zablokowana? W większości przypadków oznacza to koniec działalności gospodarczej. A może by tak postawić na sprzedaż za pomocą kilku kanałów jednocześnie?
Zobacz również
Amazon szansą dla mniejszych sprzedawców
Jak e-biznesy mogą w prosty sposób wykorzystać ogromny potencjał lidera w sprzedaży internetowej? Amazon może stać się dodatkowym kanałem sprzedaży, a w konsekwencji szansą na większy zysk, w szczególności, gdy popularność platformy Amazon gwałtownie wzrośnie. Należy przede wszystkim pamiętać, że dywersyfikacja źródeł, z których uzyskuje się zamówienia od klientów to bezpieczeństwo prowadzonego biznesu. Amazon wprowadził już polską wersję językową swojej aplikacji mobilnej, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność sprzedaży na tym serwisie. Klienci w łatwy i wygodny sposób uzyskują dostęp do platformy, na której można dokonać zakupu w kilku krokach. Aplikacja Amazona jest bezpłatna i dostępna dla urządzeń z Androidem (w usłudze Google Play) oraz iOS (w App Store).
Rynek pełen korzystnych rozwiązań
Na rynku już istnieją rozwiązania, dzięki którym właściciele e-biznesu mogą w prosty i szybki sposób uruchomić integrację swojego sklepu internetowego z popularnymi serwisami internetowej sprzedaży, włączając w to serwisy zagraniczne takie jak Amazon czy eBay. Jaką platformę wybrać? Amazon, Allegro, Ebay, czy własny sklep internetowy? Część sprzedawców obawia się odpowiedzialności oraz wysokich kosztów związanych z własnym sklepem internetowym. Inni zaangażowani w prowadzenie strony nie wyobrażają sobie sprzedaży na dodatkowych platformach internetowych. To wszystko jednak można pogodzić.
Sprzedaż wielokanałowa prostsza niż myślisz
Integracja sklepu internetowego z popularnymi platformami sprzedaży online umożliwia proste wystawianie wielu produktów w kilku serwisach jednocześnie. Aukcje są automatycznie wznawiane, a stany magazynowe systematycznie i obustronnie synchronizowane. Gotowe rozwiązania w zakresie integracji sklepu internetowego z innymi platformami sprzedaży internetowej oferuje m.in. firma RedCart, która daje możliwość bezpłatnego przetestowania swoich funkcji.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Czy wykorzystasz szansę, jaką daje gigant w świecie e-commerce?
Cieszący się tak dużą popularnością za granicą – Amazon jest atrakcyjny zarówno dla użytkowników funkcjonujących już serwisów sprzedaży internetowej, jak i dla tych, którzy zastanawiają się nad poszerzeniem kanałów dystrybucji oferowanych produktów. Pojawienie się na rynku polskim nowego kanału sprzedaży to dobry moment na nowe działania. Według niektórych źródeł wejście Amazona na polski rynek może nastąpić jeszcze w 2017 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
A co oznacza wejścia Amazona dla kupujących?
Czas dostawy w 24h (kurier), darmowa przesyłka za zakupy powyżej 39 euro, 30-dniowy termin na ewentualny zwrot towaru oraz bardzo szeroki asortyment. Polscy klienci korzystający z Amazona dotychczas przekierowywani byli ze strony amazon.pl do niemieckiego oddziału zajmującego się sprzedażą na rynek polski.