Wprowadzona w styczniu br. ikona aplikacji mobilnej Amazona przedstawiała paczkę z charakterystycznym dla marki łukiem wygiętym w kształt uśmiechu, zaś nad nim znalazł się fragment niebieskiej, przyciętej w ząbki taśmy do pakowania.
Niedługo po zaprezentowaniu nowego logo – wcześniej była to ikona wózka sklepowego – w aplikacji mobilnej Amazona pojawił się jeszcze nowszy logotyp, nieznacznie zmieniony. Tym razem bowiem taśma do pakowania już nie była przycięta w ząbki, tylko lekko zagięta.
Zobacz również
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
#PrzeglądTygodnia [18.10-24.10.24]: „eksperyment” OFF Radia Kraków, studenci przeciw SHEIN, papierzak szkaradny w kampanii Lasów Państwowych
-
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Skąd taka zmiana? Otóż, okazuje się, że niektórzy internauci doszukali się w poprzednim logotypie podobieństwa do Adolfa Hitlera, a dokładniej jego wąsów. Jak więc podają liczne zagraniczne media, to mogło być przyczyną zmiany znaku identyfikacyjnego aplikacji mobilnej Amazona.
Firma w żaden sposób nie skomentowała kolejnej zmiany swojego logotypu. Jak zauważył dziennikarz technologiczny „Guardiana”, Alex Herna, Amazon nawet nie wysłał informacji prasowej na ten temat, co miało miejsce przy wcześniejszej zmianie.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcie główne: twitter.com/alexhern
PS
Tuż po premierze nowego modelu sneakersów „Storm Adrenaline”, Puma znalazła się w ogniu krytyki – internauci dopatrzyli się bowiem w butach niemieckiej marki podobizny dyktatora Adolfa Hitlera.
PS2
W ubiegłym roku Muzeum Auschwitz wystosowało do platformy Amazon prośbę o usunięcie ze swojego sklepu twórczości nazisty Juliusa Streichera. Spółka w odpowiedzi napisała, że tego nie zrobi, bo jej zdaniem „ważne jest zapewnienie dostępu do treści także w przypadku książek, które mogą budzić zastrzeżenia”.