Amerykańskie IAB uruchamia program L.E.A.N. zwiększający przyjazność i efektywność reklam

Amerykański oddział IAB uruchomił program L.E.A.N.–Light, Encrypted, Ad choice supported, Non-invasive Ads. Stworzenie programu jest rezultatem spotkania liderów digital marketingu z całego świata podczas IAB Global Summit 2015, które odbyło się w dniach 30 września -1 października br. w Nowym Jorku
O autorze
1 min czytania 2015-10-19

Pieczę nad programem L.E.A.N. objął komitet IAB Tech Lab. Celem inicjatywy jest wspieranie rozwoju reklamy tak, aby była bardziej efektywna, skuteczna, atrakcyjna dla odbiorców i spełniająca założenia marketerów. Zasady wytworzone w ramach programu pomogą w tworzeniu przyszłych standardów reklamowych dla globalnego ekosystemu digital marketingu.

IAB Tech Lab chce dostarczyć wydawcom narzędzia, które pozwolą im na tworzenie wartościowego kontentu odpowiadającego potrzebom odbiorców i tym samym przynoszącego twórcom treści dochody. W ramach L.E.A.N. IAB będzie się koncentrowało na różnych obszarach, obejmujących m.in. właściwe targetowanie reklam, optymalizowanie liczby zetknięć odbiorcy z przekazem, optymalizowanie powierzchni zajmowanej przez reklamy i ich widoczności.

W działania objęte programem L.E.A.N. zaangażowane są lokalne oddziały IAB na całym świecie, w tym Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. „Wypracowujemy kierunki działań spójne dla całego rynku online w Polsce. W tym celu powołaliśmy w IAB Polska Zespoły Zadaniowe, które pracują nad rozwiązaniem zjawiska blokowania reklam. Równolegle do działań prowadzonych w grupach przeprowadzone zostanie badanie, które ma na celu poznanie motywacji i potrzeb użytkowników korzystających z narzędzi blokujących reklamy online” – wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Zespoły Zadaniowe IAB Polska koncentrują swoje działania na czterech obszarach:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Weryfikacji i aktualizacja Standardów Reklamy On-Line, w celu wykluczenia jej najbardziej natarczywych form.
  • Edukacji internautów na temat rynku reklamy i jej roli w gospodarce.
  • Prowadzeniu działań mających na celu odcięcie serwisów pirackich i emitujących inwazyjne formy reklamy od budżetów reklamowych i propagowanie inicjatywy IAB Polska „Reklamuj Świadomie. Inicjatywa na rzecz uczciwej reklamy”.
  • Wskazywaniu użytkownikom narzędzi blokujących reklamy, jakie konsekwencje mogą mieć ich działania w kontekście dostępności wartościowego, bezpłatnego kontentu.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing