…mediowej domu mediowego MullenLowe MediaHub.
4 listopada 2015 r. przypadła 15 rocznica pierwszej emisji serialu TVP2 „M jak Miłość”. Z tej okazji dom mediowy MullenLowe MediaHub przeanalizował jego wyniki pod względem: oglądalności, liczby emisji oraz profilu widza.
Zobacz również
Z analizy wynika, że najwyższe wyniki oglądalności przeszły do historii, ale biorąc pod uwagę jego główne wydania, serial ustabilizował swoją pozycję – średnia oglądalność w prime time’ie wynosi dziś między 18-19 proc., co po 15 latach emisji jest wynikiem doskonałym! – Tak naprawdę ta oglądalność spadła nieznacznie. Musimy bowiem mówić o niej w kontekście odcinków premierowych lub emisji w prime time’ie. Z tej perspektywy średnia oglądalność w pierwszych latach wynosiła około 21 proc. Dziś ustabilizowała się na poziomie 18,5 proc. Biorąc pod uwagę spadek oglądalności telewizyjnej dwójki ten wynik trzeba docenić – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert telewizyjny z MullenLowe MediaHub.
Porównując ze średnią z pierwych lat to 21 a teraz 18,5% to niewiele biorąc pod uwagę spadek oglądalności samej dwójki.
Format oglądany jest przede wszystkim przez mieszkańców małych miast (do 50 tys. mieszkańców) oraz wsi. Wśród jego widzów największą grupę stanowią osoby ze średnim i niższym wykształceniem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Warto jednak zauważyć, że w ostatnich pięciu latach wzmocniła się pozycja grupy 30-49 co świadczy o subtelnym odmłodzeniu widza tego serialu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing