Jednak w ostatnich trzech tygodniach trend zaczął się odwracać. Ruch był mniejszy o ok. 40% w porównaniu do czasu sprzed pandemii. Natomiast obecnie jest to już niecałe 27%.
Analiza wykazała, że w pierwszym tygodniu tzw. narodowej kwarantanny ruch wokół nośników OOH zmniejszył się o prawie połowę. Potem spadek sukcesywnie się pogłębiał, aż osiągnął poziom 60%. Jednak od trzech tygodni trend spadkowy jest w odwrocie. Pod koniec kwietnia i na początku maja br. notowano ok. 40% na minusie. Ostatnio nastąpiło wyraźnie odbicie. Wynik z ubiegłego tygodnia to 26,9%.
Zobacz również
– Obserwujemy, że ruch powoli wraca do normy. Jest to oczywiście wynikiem znoszenia poszczególnych ograniczeń w kolejnych etapach odmrażania gospodarki. Ludzie coraz swobodniej przemieszczają się w przestrzeni publicznej. Dla branży OOH oznacza to stopniowe wracanie do normalności. Przewiduję, że ten proces będzie trwał od kilku do kilkunastu tygodni – mówi dr Krzysztof Łuczak, CEO firmy technologicznej Proxi.cloud.
Ostatnie wyniki mogą dawać branży reklamy zewnętrznej dobry argument w kolejnych negocjacjach z reklamodawcami. Pokazują też, że ruch nie jest tak niski, jak mogłoby się wydawać.
– Zauważamy teraz dość ożywione zainteresowanie różnego rodzaju raportami oraz analizami, które mogą wskazywać oznaki stopniowego powrotu do sytuacji sprzed kwarantanny. I faktycznie chyba można już mówić o zielonym świetle dla powrotu budżetów do reklamy zewnętrznej – dodaje dr Łuczak.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dane zostały zebrane przez firmę Proxi.cloud ze specjalnie przygotowanych stref, wygenerowanych dla wyselekcjonowanej grupy nośników OOH. Reprezentowały one różne formaty i rozproszoną lokalizację, uwzględniającą m.in. generatory ruchu, centra handlowe, duże i średnie miasta, wsie, regiony turystyczne oraz ważne ciągi komunikacyjne (m.in. drogi między miastami). Monitoring trwał od 23 marca do 10 maja br. Obserwacji poddano łącznie 140 tys. dorosłych Polaków w 230 lokalizacjach, na terenie 16 województw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing