Analiza rynku: Reklama zewnętrzna odbija się od dna. Ruch wokół nośników OOH wraca do normy

Przez ostatnie dwa miesiące firma technologiczna Proxi.cloud zbierała dane na temat ruchu wokół nośników OOH, obserwując 140 tys. dorosłych Polaków w 230 lokalizacjach. I jak wynika z raportu, od I do V tygodnia tzw. narodowej kwarantanny rejestrowano coraz większe spadki – na poziomie nawet 60%.
O autorze
1 min czytania 2020-05-14

Jednak w ostatnich trzech tygodniach trend zaczął się odwracać. Ruch był mniejszy o ok. 40% w porównaniu do czasu sprzed pandemii. Natomiast obecnie jest to już niecałe 27%.

Analiza wykazała, że w pierwszym tygodniu tzw. narodowej kwarantanny ruch wokół nośników OOH zmniejszył się o prawie połowę. Potem spadek sukcesywnie się pogłębiał, aż osiągnął poziom 60%. Jednak od trzech tygodni trend spadkowy jest w odwrocie. Pod koniec kwietnia i na początku maja br. notowano ok. 40% na minusie. Ostatnio nastąpiło wyraźnie odbicie. Wynik z ubiegłego tygodnia to 26,9%.

– Obserwujemy, że ruch powoli wraca do normy. Jest to oczywiście wynikiem znoszenia poszczególnych ograniczeń w kolejnych etapach odmrażania gospodarki. Ludzie coraz swobodniej przemieszczają się w przestrzeni publicznej. Dla branży OOH oznacza to stopniowe wracanie do normalności. Przewiduję, że ten proces będzie trwał od kilku do kilkunastu tygodni – mówi dr Krzysztof Łuczak, CEO firmy technologicznej Proxi.cloud.

Ostatnie wyniki mogą dawać branży reklamy zewnętrznej dobry argument w kolejnych negocjacjach z reklamodawcami. Pokazują też, że ruch nie jest tak niski, jak mogłoby się wydawać.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zauważamy teraz dość ożywione zainteresowanie różnego rodzaju raportami oraz analizami, które mogą wskazywać oznaki stopniowego powrotu do sytuacji sprzed kwarantanny. I faktycznie chyba można już mówić o zielonym świetle dla powrotu budżetów do reklamy zewnętrznej – dodaje dr Łuczak.

Dane zostały zebrane przez firmę Proxi.cloud ze specjalnie przygotowanych stref, wygenerowanych dla wyselekcjonowanej grupy nośników OOH. Reprezentowały one różne formaty i rozproszoną lokalizację, uwzględniającą m.in. generatory ruchu, centra handlowe, duże i średnie miasta, wsie, regiony turystyczne oraz ważne ciągi komunikacyjne (m.in. drogi między miastami). Monitoring trwał od 23 marca do 10 maja br. Obserwacji poddano łącznie 140 tys. dorosłych Polaków w 230 lokalizacjach, na terenie 16 województw.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się