Andy Warhol zjada Whoppera w spocie Burger Kinga na Super Bowl

Andy Warhol zjada Whoppera w spocie Burger Kinga na Super Bowl
W ramach tegorocznego finału Super Bowl Burger King stworzył swój własny spot, na którym Andy Warhol przez 45 sekund je Whoppera. Ta niezwykle statyczna reklama została stworzona w kontrze do pełnych akcji spotów, które kojarzą się z tym słynnym wydarzeniem.
O autorze
1 min czytania 2019-02-04

Super Bowl to bez wątpienia nie tylko święto futbolu, ale również reklam. Wiele marek specjalnie na tę okazję przygotowuje nowe spoty, które są wyświetlane podczas meczu finałowego.

Burger King po 13 latach powrócił na Super Bowl. 45-sekundowy spot zatytułowany #EatLikeAndy przedstawia słynnego amerykańskiego artystę Andy’ego Warhola jedzącego Whoppera.

Materiał zawarty w spocie marki był częścią duńskiego filmu Jørgena Leth z 1982 roku „66 scen z Ameryki”.

Skąd właściwie pomysł na taką statyczną reklamę? Jak powiedzieli przedstawiciele Burger Kinga – „Ten spot miał na celu przebić się przez tradycyjną formę reklam z finału Super Bowl, pełnych wybuchów, dowcipów i celebrytów, z niemal bezszelestnym, ale mocnym kontekstem do sztuki”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Burger King opublikował również spot, w którym przedstawiono, jak od kulis wyglądała realizacja spotu.

Z kolei tutaj całkowity film, o długości ponad 4 minut, przedstawiający Andy’ego Warhola jedzącego Whoppera.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak się okazało, Burger King wprowadził ofertę promocyjną na Stany Zjednoczone, która wiąże się z tajemnicą otaczającą tę reklamę, w której klienci mogą uzyskać limitowane „tajemnicze pudełka” o wartości 10 dolarów, dostarczone bezpośrednio do domu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Innym spotem, który został wyświetlony podczas Super Bowl, był ten marki Amazon zatytułowany “Not Everything Makes the Cut”, pokazujący, że nie wszystko powinno być aktywowane za pomocą głosu.

PS2

Coca-Cola również przygotowała swój spot na Super Bowl, w którym wykorzystano cytat Andy’ego Warhola, by podkreślić, że warto celebrować naszą różnorodność i odmienność