„Angażowanie klienta wokół marki, storytelling i tworzenie doświadczeń to nadal kluczowe trendy“. Żabka podsumowuje 2023 rok

„Angażowanie klienta wokół marki, storytelling i tworzenie doświadczeń to nadal kluczowe trendy“. Żabka podsumowuje 2023 rok
Jaki był 2023 rok dla Żabki? Przeczytajcie i dowiedzcie się, jakie sukcesy odniosła marka, jakie wyzwania zostały przed nią postawione, jakie trendy i kampanie uważa za najważniejsze, a także jakie ma plany na już trwający 2024 rok.
O autorze
3 min czytania 2024-02-15

Odpowiedzi na pytania udziela Jarosław Serednicki – Marketing & Digital Director w Żabka Polska.

Jakie były największe sukcesy dla Waszej marki w 2023 roku?

Poprzedni rok był niezwykle intensywny dla Żabki, również w obszarze marketingowym. Mamy na swoim koncie wiele pracy, wyzwań, ale i sukcesów.

Jednymi z ważniejszych nagród są 2 statuetki, które Żabka zdobyła w ramach tegorocznego konkursu reklamowego Effie Poland Awards 2023, gdzie wybierane są najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe.

Nagrodzeni zostaliśmy w kategoriach Marketing & Business Solutions oraz Retail. W pierwszej złotem wyróżniono nasz Kawonament, czyli abonament na kawę, który oferujemy klientom w atrakcyjnej cenie – jako innowacyjny model sprzedaży. Oferta „Kawonamentu” wzbudziła bardzo duże zainteresowanie, wpisując się idealnie w potrzeby miłośników kawy i naszych stałych klientów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Natomiast w drugiej kategorii srebro zdobyła nasza kampania „Głodny? Spróbuj”.

Te nagrody są dla nas ogromnym wyróżnieniem i motywacją, aby wciąż pracować nad naszą ofertą, ulepszać ją i zaskakiwać klientów, zgodnie z naszą komunikacją, prowadzoną pod hasłem „Uwolnij swój czas”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Niezwykle ważne są dla nas również wyróżnienia przyznane naszemu Żabu, czyli innowacyjnemu zarówno od strony klienckiej, jak i technologicznej rozwiązaniu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ramach aplikacji Żappka od ponad roku dostępna jest gra polegająca na regularnej opiece nad stworzoną przez siebie postacią Żabu. Rozwiązanie zdobyło łącznie pięć nagród w konkursach branżowych, m.in.: złoto w kategorii „Innowacje w Biznesie, podkategoria: Customer Experiance” oraz brąz w kategorii „Innowacje w komunikacji, podkategoria: Tech” w konkursie Innovation2023 czy złoto w kategorii „Games & E-sport” w MIXX awards 2023.

Kampania komunikacyjna związana z jego wdrożeniem otrzymała również nominację w konkursie Złote Spinacze.

Jakie były największe wyzwania dla Waszej marki w 2023 roku?

Jak już wspomniałem, ten rok obfitował w wyzwania i niecodzienne kampanie. Warto wspomnieć m.in. o prowadzonej od lipca kampanii związanej z naszym nowym programem żywieniowym „Porcja dobreGO!”. Klienci Żabki mogą skorzystać ze specjalnej oferty „Spróbuj DobreGO!” i cieszyć się zbilansowanymi daniami na każdą okazję i na każdą porę dnia.

W każdej odsłonie akcji znalazły się trzy produkty marek własnych, które zaskakują nie tylko dobrym składem oznaczonym notami „A” lub „B” w skali Nutri-Score, ale także atrakcyjną ceną.

Akcji towarzyszyła szeroko zakrojona kampania komunikacyjna 360 stopni, która objęła m.in.: nośniki OOH, BTL, digital oraz szereg niestandardowych działań, takich jak np. budowanie pozytywnego przekazu w przestrzeni miejskiej (DOOH), spektakularne ekrany digitalowe m.in. przy dworcach kolejowych w Poznaniu, Katowicach czy warszawskim hotelu Mariott, konkursy i „łańcuszek DobreGO” dla użytkowników mediów społecznościowych.

Na uwagę zasługuje także kampania towarzysząca jesienią akcji „Uczta na wynos z Sanah”, przygotowanej we współpracy z tą jedną z najbardziej popularnych artystek w ramach kolejnej odsłony akcji „Głodny”.

W Żabce lubimy zaskakiwać klientów nowościami, w tym często nieszablonowymi połączeniami smakowymi – dlatego akcja „Uczta na wynos z Sanah”, w której motywem przewodnim była nuta smakowa róży, idealnie wpisała się w naszą filozofię.

Rozszerzając naszą ofertę szybkich przekąsek o propozycje skomponowane przez Sanah specjalnie dla naszych klientów, uwalnialiśmy ich czas, aby mogli robić to, co lubią i np. iść na koncert.

Jakie były najciekawsze trendy związane z marketingiem w 2023 roku?

Z pewnością widocznym i odmienianym przez wszystkie przypadki trendem jest AI oraz wykorzystanie zarówno w tworzeniu spersonalizowanych treści jak i wsparciu coraz bardziej zaawansowanych narzędzi marketing automation. Z pewnością przyspiesza to pracę i może dawać wymierne korzyści finansowe, jednak nadal i jeszcze przez dłuższy czas, stworzenie unikalnej kampanii skrojonej pod wymagania danej marki, będzie domeną człowieka i jego/jej niestandardowego myślenia poza schematami.

Angażowanie klienta/konsumenta wokół marki, łączenie jej z klientem poprzez storytelling i tworzenie realnych doświadczeń z produktem/usługą, to nadal kluczowe trendy dające markom przewagę rynkową.

Cieszę się, że coraz więcej firm dostrzega realną potrzebę zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego podejścia zarówno do prowadzenia biznesu jak i edukacji w tym zakresie.

Najlepsza kampania, jaką widziałeś w 2023 roku?

Jedną z najlepszych kampanii jakie widziałem w tym roku była bez wątpienia kampania „Telefon Anki” dla marki Storytel.

Audioreportaż stworzony przez TWIN.collective i Panów Programistów. Bardzo wymagający i delikatny temat, ogrom detalicznej pracy realizacyjnej oraz przede wszystkim błyskotliwy pomysł pozwalający na niezwykle realistyczną możliwość wczucia się w sytuacje fikcyjnej bohaterki audioreportażu.

Jakie są Twoje najważniejsze plany/wyzwania/postanowienia na 2024 rok?

W Żabce nieustannie pracujemy nad rozwojem naszej aplikacji mobilnej Żappka, z której aktywnie korzysta ponad 7 mln użytkowników. Stale dodajemy do niej nowe funkcjonalności, rozszerzając katalog dostępnych w niej usług oraz personalizowanych ofert, aby zapewnić im wygodę korzystania z oferowanych przez nas rozwiązań ekosystemu convenience.

Chcemy oferować klientom rozwiązania, które są dla nich wygodne, więc pracujemy nad rozszerzeniem usług w pakietach abonamentowych. Na pewno w 2024 roku nadal będziemy zaskakiwać naszych klientów, również marketingowo, zgodnie z naszym hasłem: „Uwolnij swój czas”.