Zamawiając „Angel Shot”, klientka daje znać pracownikom baru czy restauracji, że czuje się zagrożona. Po tym sygnale mogą oni m.in. zamówić dla niej taksówkę, odprowadzić ją do wyjścia lub zawiadomić o zaistniałej sytuacji policję. Wszystko po to, aby zadbać o bezpieczeństwo.
Pomysł na międzynarodową akcję narodził się w 2016 roku w Wielkiej Brytanii, gdzie organizacja The Lincolnshire Rape Crisis zrealizowała kampanię „Ask for Angela”. Następnie idea trafiła do USA, a potem, już jako „Angel Shot”, do kolejnych krajów. W Polsce inicjatywę promuje Wydawnictwo Otwarte.
Zobacz również
W sieci już pojawił się spot wideo promujący działania, a także hasztag #akcjaAngelShot, dzięki któremu uczestnicy działań mogą zjednoczyć się online. Wydawnictwo Otwarte dąży do tego, aby w Polsce rosła liczba barów, restauracji, klubów i kawiarni, w których można „zamówić Angel Shot”.




Bezpieczeństwo kobiet wciąż zagrożone
W akcji Wydawnictwa Otwartego chodzi przede wszystkim o to, aby zwiększać społeczną świadomość na temat bezpieczeństwa kobiet w miejscach publicznych. W lokalach, które przyłączyły się do działań, można znaleźć plakat informujący o szczegółach.
„Czas ma znaczenie”: druga odsłona „Diety (Nie)Życia” skupia się na psychicznych objawach anoreksji
„Angel Shot” to już kolejna akcja dotycząca kobiecego bezpieczeństwa. Wcześniej kampanię „Bezpieczny powrót” skupioną na reagowaniu na przemocowe zachowania, które nasilają się w okresie okołowakacyjnym, prowadziła fundacja SEXEDPL, a w 2023 roku z okazji Dnia Kobiet Uber zorganizował wsparcie działania Linii Antyprzemocowej (720 720 020).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: mat. pras., YouTube