Marka Visa ogłosiła wprowadzenie identyfikacji sensorycznej marki, która powstała w wyniku nawiązania kilkunastu partnerstw w 25 krajach. Pozwoli ona na to, by doświadczeniu płatniczemu z Visa towarzyszyły wrażenia dźwiękowe i dotykowe oraz animacja.
Visa jest pierwszą dużą organizacją płatniczą, która postawiła na identyfikację multisensoryczną. Po długotrwałym procesie twórczym oraz selekcji przeprowadzonej w ramach grup fokusowych i rund eliminacyjnych Visa ostatecznie wybrała „energetyczny” i „optymistyczny” dźwięk, wzbogacony o animację oraz wibrację. Aby rozpowszechnić stworzoną identyfikację, Visa nawiązała współpracę z wieloma partnerami na całym świecie. W ten sposób zapewniła większej liczbie konsumentów poczucie pewności w trakcie dokonywania płatności.
Zobacz również
Wprowadzenie przez Visa rozwiązań z obszaru brandingu sensorycznego zbiega się w czasie z coraz powszechniejszym wykorzystaniem Internetu Rzeczy oraz coraz większymi wymaganiami konsumentów.
Partnerami wykorzystującymi nowe rozwiązania są między innymi:
- Aplikacje mobilne (aplikacja handlowa Carousell w Singapurze, aplikacja płatnicza Monyx Wallet stworzona przez Naya, 11 mobilnych aplikacji portfelowych stworzonych przez wydawców w regionie Ameryki Łacińskiej),
- Największe areny sportowe (stadiony we Francji podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Kobiet, stadion Oracle Park, siedziba San Francisco Giants),
- Firmy technologiczne i sprzedawcy detalicznymi (dostawcy terminali dla punktów sprzedaży, którzy dostarczają technologie bezpośrednio do detalistów, w tym Aurus, Equinox Payments, Pax, Poynt, IBA, VisaNet; platforma przetwarzająca płatności TSYS Genius; First Data w Singapurze; Xpress-pay, wiodący dostawca elastycznego rozwiązania w obszarze elektronicznych płatności dla małych i średnich przedsiębiorstw; Payscout, globalny dostawca usług z zakresu przetwarzania płatności oferujący platformę umożliwiającą transakcje w rzeczywistości wirtualnej; Ziosk, rozwiązanie wykorzystujące ekran dotykowy do składania zamówień i płatności przy stoliku, wprowadzone w takich restauracjach jak Olive Garden, Yard House, Chili’s, Red Robin, Outback i TGI Friday’s).
– W miarę jak konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia odnośnie tego, gdzie i jak płacą, szeroko rozumiane płatności muszą ewoluować w taki sposób, by zaufanie od samego początku było wbudowane w doświadczenie konsumenta. Wzbogacenie doświadczania naszej marki o nowe wymiary, pozwalające konsumentom zobaczyć, usłyszeć i poczuć płatności z Visa, staje się niezbędne w czasach, gdy fizyczne punkty sprzedaży zaczynają ustępować płatnościom w środowiskach cyfrowych. Identyfikacja sensoryczna jest dla nas sposobem na to, by pokazać, że każdej transakcji Visa towarzyszą szybkość, bezpieczeństwo, niezawodność i zaufanie – powiedziała Lynne Biggar, chief marketing and communications officer w Visa.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Aby zmierzyć wpływ brandingu sensorycznego na doświadczenie konsumenckie, w ostatnim czasie zrealizowano badanie wśród detalistów z rejonu zatoki San Francisco, którzy korzystają z terminali POYNT. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej w sklepach, konsumenci, którzy doświadczyli brandingu sensorycznego, o 12% częściej uznawali, że sprzedawca dba o ich bezpieczeństwo. Ponadto, w porównaniu do badanych, którzy nie doświadczyli tego rodzaju rozwiązań w punkcie sprzedaży, pozytywne postrzeganie marki wzrosło o 14%, a logo Visa było przez nich częściej rozpoznawane.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Aby nadać ekspresji marki nową dynamikę, Mastercard w lutym br. wprowadziło jej dźwiękową identyfikację. Jest to kompleksowa architektura dźwiękowa, która otwiera nowy rozdział w historii marki. Klienci korzystający z rozwiązań Mastercard na całym świecie będą słyszeć tę samą charakterystyczną melodię.