Kłodawski i Dąbrowski, tworząc Animails, chcieli wypełnić lukę na rynku usług e-marketingowych. Jak bowiem twierdzili (i twierdzą nadal), większość firm w Polsce nie potrafi jeszcze wykorzystać w pełni potencjału, jaki tkwi w e-mail marketingu, a wysokiej klasy specjalistów w tej dziedzinie jest zaledwie garstka i większość z nich jest już zatrudniona przez duże korporacje. Owszem, istnieją firmy sprzedające i realizujące kompleksowo wysyłki do baz zewnętrznych, ale, jak twierdzą Kłodawski i Dąbrowski, w przypadku e-mail marketingu do baz własnych (czyli najbardziej efektywnej odmiany) sytuacja wygląda zupełnie inaczej – trudno o profesjonalne wsparcie.
Życie pokazało, że założyciele Animails najprawdopodobniej mieli rację. Po zaledwie czterech miesiącach od rozpoczęcia działalności ich agencja obsługuje już osiem firm (m.in. z branży sportowej, motoryzacyjnej czy RTV/AGD). Większość z nich to e-commerce’y, ale nie wszystkie (pojawiają się także chociażby start-upy, które szukają profesjonalnego wsparcia w tworzeniu i optymalizowaniu komunikacji z użytkownikami serwisu/aplikacji). Każda z nich korzysta ze stałej i kompleksowej obsługi strategicznej. Poza nimi do Animails zgłaszają się firmy, które potrzebują jednorazowych usług, takich jak audyt działań czy przeprowadzenie szkolenia. Agencja aktualnie prowadzi rozmowy z kolejnymi trzema firmami, zainteresowanymi kompleksową współpracą.
Zobacz również
„Robimy, co w naszej mocy, aby dynamicznie się rozwijać i pozyskiwać nowych klientów, ale jednocześnie cały czas pamiętamy o utrzymaniu najwyższej jakości usług. Na samym początku współpracy z Arturem obiecaliśmy sobie nawzajem, że nigdy nie przedłożymy ilości ponad jakość, dlatego też do każdej firmy, z którą współpracujemy, podchodzimy indywidualnie. Każdemu przedstawiamy odmienne pomysły. Strategię działań dostosowujemy do budżetu, bazy adresowej czy branży” – przybliża Kłodawski.
Kłodawski i Dąbrowski poznali się, pracując w firmie FreshMail, która odpowiada za jedną z wiodących platform do e-mail marketingu w Polsce. W ramach działu Strategii realizowali projekty dla takich firm, jak SKODA, L’Oreal, Allegro, Sklep Presto czy Morele.net. Swoją wiedzę o e-mail marketingu przekazywali, jeżdżąc po Polsce ze szkoleniami z cyklu Poranki z E-mail Marketingiem oraz występując na branżowych konferencjach, takich jak MailMyDay, Puls Biznesu, E-Biznes Festiwal, TravelCamp czy Internet Standard.
W połowie 2015 roku Kłodawski podjął się wyzwania stworzenia komórki marketing automation w krakowskiej agencji Novem. Ostatecznie, na początku 2016 roku, zdecydował się wraz z Dąbrowskim na stworzenie Animails, którą obaj nazywają pierwszą w Polsce agencją e-mail marketingową z prawdziwego zdarzenia. „Z dobrodziejstw e-mail marketingu może korzystać prawie każde przedsiębiorstwo, ale większość tego nie robi, a już na pewno nie robi tego właściwie. Jeśli któryś z prezesów czy dyrektorów marketingu dojdzie do wniosku, że chciałby wreszcie, aby newsletter w jego firmie zaczął naprawdę zarabiać, to… jesteśmy do jego dyspozycji” – zachęca Dąbrowski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Animails obsługuje firmy w zakresie e-mail marketingu w pełni kompleksowo. Po wypełnieniu briefu czy pierwszej rozmowie z klientem analizuje sytuację, przygotowuje kompleksową strategię, a następnie przystępuje do jej realizacji, dostarczając regularnie analizy, wnioski i raporty. Jak twierdzą Kłodawski i Dąbrowski, udział klienta w projekcie może zostać ograniczony albo do minimum, albo wręcz do zera. Cała praca – koncepcyjna, copywriterska, graficzna, programistyczna i analityczna – może spocząć na Animails.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pełną ofertę obsługi strategicznej w zakresie e-mail marketingu można znaleźć na www.animails.pl. W razie pytań najlepiej skorzystać z zamieszczonego na stronie formularza kontaktowego, napisać na [email protected] albo zadzwonić na +48 506 818 812. Wstępną analizę i propozycję działań otrzymacie bezpłatnie.