Animowany mural promuje buty Ozweego marki adidas

W Warszawie na ul. Chmielnej i Jaworzyńskiej można zobaczyć murale promujące model Ozweego marki adidas. Malowanie jednego z nich stało się okazją do stworzenia wyjątkowej animacji.
O autorze
1 min czytania 2019-08-22

Murale reklamowe oprócz tego, że pojawiają się w przestrzeni miejskiej, wykorzystywane są przez marki do promocji w mediach cyfrowych. Zazwyczaj służy temu samo zdjęcie muralu. adidas postawił jednak na stworzenie dodatkowej animacji w trakcie jego malowania. Nie jest to zwykły making of, czyli film pokazujący pracę artystów, lecz osobna kreacja, przeznaczona do prezentacji w kanałach cyfrowych marki. Poszczególne klatki animowanego muralu uzyskuje się przez przemalowywanie fragmentów malowidła lub całego dzieła.

Firma adidas w sierpniu wprowadził do sprzedaży buty do biegania Ozweego, wzorowane na modelu popularnym w latach 90. Jest to nawiązanie do nostalgii za minioną epoką. Stworzenie animacji jako elementu promocyjnego towarzyszącego muralowi podkreśla wyjątkowość premiery tego modelu obuwia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Artyści z Good Looking Studio na początku sierpnia pracowali nad muralem przy ul. Jaworzyńskiej, na wysokości stacji Metro Politechnika, w Warszawie. Jednocześnie tworzyli poszczególne klatki do projektowanej animacji. Łącznie stworzenie materiału wymagało przemalowania ściany 8-krotnie. Drugi mural Ozweego można zobaczyć w Warszawie przy ul. Chmielnej, w sąsiedztwie Dworca Centralnego.

– Jesteśmy zadowoleni, że taka marka jak adidas decyduje się na zrobienie dodatkowej animacji w formie GIF. To coś świeżego, niecodziennego, co pozwala rozszerzyć zasięg i przedłużyć żywotność muralu w internecie. Ludzie chętnie oglądają takie treści, zwłaszcza że nie zostało to jeszcze szeroko wykorzystane w content marketingu – mówi Piotr Ruszkowski, creative director w Good Looking Studio.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Najsłynniejszym przykładem animowanego muralu jest współpraca marki Ballantine’s z Insą, artystą tworzącym GIF-iti (graffiti ujęte w animację w postaci pliku GIF). Ogromny mural malowany na ziemi w Rio de Janeiro był fotografowany przez satelitę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się