Murale reklamowe oprócz tego, że pojawiają się w przestrzeni miejskiej, wykorzystywane są przez marki do promocji w mediach cyfrowych. Zazwyczaj służy temu samo zdjęcie muralu. adidas postawił jednak na stworzenie dodatkowej animacji w trakcie jego malowania. Nie jest to zwykły making of, czyli film pokazujący pracę artystów, lecz osobna kreacja, przeznaczona do prezentacji w kanałach cyfrowych marki. Poszczególne klatki animowanego muralu uzyskuje się przez przemalowywanie fragmentów malowidła lub całego dzieła.
Firma adidas w sierpniu wprowadził do sprzedaży buty do biegania Ozweego, wzorowane na modelu popularnym w latach 90. Jest to nawiązanie do nostalgii za minioną epoką. Stworzenie animacji jako elementu promocyjnego towarzyszącego muralowi podkreśla wyjątkowość premiery tego modelu obuwia.
Zobacz również
Artyści z Good Looking Studio na początku sierpnia pracowali nad muralem przy ul. Jaworzyńskiej, na wysokości stacji Metro Politechnika, w Warszawie. Jednocześnie tworzyli poszczególne klatki do projektowanej animacji. Łącznie stworzenie materiału wymagało przemalowania ściany 8-krotnie. Drugi mural Ozweego można zobaczyć w Warszawie przy ul. Chmielnej, w sąsiedztwie Dworca Centralnego.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Jesteśmy zadowoleni, że taka marka jak adidas decyduje się na zrobienie dodatkowej animacji w formie GIF. To coś świeżego, niecodziennego, co pozwala rozszerzyć zasięg i przedłużyć żywotność muralu w internecie. Ludzie chętnie oglądają takie treści, zwłaszcza że nie zostało to jeszcze szeroko wykorzystane w content marketingu – mówi Piotr Ruszkowski, creative director w Good Looking Studio.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najsłynniejszym przykładem animowanego muralu jest współpraca marki Ballantine’s z Insą, artystą tworzącym GIF-iti (graffiti ujęte w animację w postaci pliku GIF). Ogromny mural malowany na ziemi w Rio de Janeiro był fotografowany przez satelitę.