2 kwietnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci, którego celem jest wspieranie czytelnictwa wśród najmłodszych. Z tej okazji Stadion Śląski zaprosił swoich ambasadorów: mistrzynię świata w rzucie młotem Anitę Włodarczyk oraz Prezydenta Światowej Agencji Antydopingowej Witolda Bańkę do przeczytania utworu Aleksandra Fredry „Paweł i Gaweł” w śląskim wydaniu!
– Drugi rok z rzędu biorę udział w akcji Stadionu, która ma na celu promować czytelnictwo wśród najmłodszych i drugi raz nie miałam najmniejszych wątpliwości, aby wziąć w niej udział. Czytanie pozwala nam poszerzać horyzonty, rozwija wyobraźnię i kształtuje prawidłowe nawyki – mówi Anita Włodarczyk. – Sport w moim życiu odgrywa ogromną rolę, ale w wolnej chwili nie ma nic lepszego, od dobrej, pouczającej lektury! Sama kocham książki, a w szczególności biografie. Zawsze na zgrupowanie zabieram ze sobą kilka pozycji! – dodaje Włodarczyk.
Zobacz również
– Moje dzieci uwielbiają, kiedy im czytam, co zresztą było widać na nagraniu z ubiegłorocznej edycji akcji, zorganizowanej razem ze Stadionem Śląskim. W tym roku postanowiliśmy powtórzyć nasze działania, gdyż spotkały się one z niezwykle ciepłym przyjęciem wśród odbiorców i wywołały uśmiech na twarzy wielu osób, niekoniecznie tych najmłodszych – mówi Witold Bańka. – Dla nas to bardzo ważne, żeby razem z odpowiednią dawką humoru kształtować wśród najmłodszych i ich rodziców pozytywne postawy – dodaje Bańka.
Nagranie przedstawiające wspólne czytanie Anity Włodarczyk i Witolda Bańki śląskiej wersji „Pawła i Gawła” A. Fredry, czyli bajkę o Paulku i Gustliku znaleźć można w mediach społecznościowych Śląskiego Giganta. Na kanale YouTube Stadionu Śląskiego dostępne są też wszystkie bajki, które ambasadorzy obiektu czytali w ubiegłym roku, m.in. śląskie wersje „Pana Hilarego”, „Czerwonego Kapturka” oraz „Jasia i Małgosi”.
Data Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci upamiętnia dzień urodzin Hansa Christiana Andersena, duńskiego pisarza i poety, autora baśni takich jak „Brzydkie Kaczątko”, „Calineczka” oraz „Królowa Śniegu”. To nietypowe święto obchodzone jest od 1967 roku i ustanowione zostało przez Międzynarodową Izbę ds. Książek dla Młodych Ludzi, a jego celem jest wspieranie czytelnictwa przez najmłodszych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing