Komisja Etyki Reklamy rozstrzyga o zgodności przekazów z kodeksem etyki i dobrymi obyczajami.
W skład Komisji Etyki Reklamy wchodzi 30 arbitrów powoływanych przez przedstawicieli reklamodawców, media i agencje reklamowe. W 2018 roku komisja oceniała niemal 300 skarg złożonych przez konsumentów i przedsiębiorców. Pod szczególną uwagą arbitrów są m.in. reklamy skierowane do dzieci, nawiązujące do wiary i religii czy nadużywające zaufania odbiorców. Komisja ocenia czy przekazy reklamowe są uczciwe, zgodne z dobrymi obyczajami i branżowym Kodeksem Etyki Reklamy.
Zobacz również
– Myślę, że to naprawdę trudna i odpowiedzialna rola. Rozpatrywanie poszczególnych przypadków zgłoszonych przez konsumentów czy firmy wymaga zarówno kompetencji, jak i otwartego umysłu, by obejrzeć sprawę z wielu perspektyw. Oczywiście obiecuję, że postaram się z powierzonego zadania wywiązać jak najlepiej, dziękuję za wyróżnienie i zaufanie – mówi Anna Gumkowska, dyrektor zarządzająca obszaru kultura i rozrywka w Wirtualnej Polsce.
Anna Gumkowska do WP dołączyła w styczniu 2019 roku. Wcześniej jako head of video&lifestyle w Gazeta.pl, odpowiadała za część biznesową serwisów lifestyle (w tym: eDziecko, Kobieta, Kulinaria) oraz wideo. Przez kilka lat pełniła funkcję dyrektora content marketingu Gazeta.pl. Jest ekspertem IAB Polska oraz członkiem grupy Native Advertising Task Force IAB Europe, która opracowuje europejskie standardy reklamy natywnej. Obroniła doktorat poświęcony komunikacji mediowanej komputerowo w serwisach społecznościowych, jest autorką szeregu publikacji branżowych.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach