„Ladies First”: Answear symbolicznie zwraca uwagę na lukę płacową. Wprowadza różne zniżki na ofertę dla kobiet i dla mężczyzn

„Ladies First”: Answear symbolicznie zwraca uwagę na lukę płacową. Wprowadza różne zniżki na ofertę dla kobiet i dla mężczyzn
Z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet Answear.com już po raz drugi wprowadza obniżkę pomyślaną tak, by symbolicznie zniwelować różnicę w zarobkach kobiet i mężczyzn. Od 1 do 11 marca wybrane produkty damski i dziecięce można kupić z rabatem 23 proc., a objęte promocją produkty męskie „tylko” 10 proc.
O autorze
2 min czytania 2024-03-08

Różnica wynagrodzeń pomiędzy kobietami i mężczyznami na europejskim i także na polskim rynku pracy to żadna tajemnica. Na ten palący problem po raz kolejny zwraca uwagę marka Answear, a kampanię zaplanowała w okolicach Dnia Kobiet (8 marca).

fot. answear.com

Aby jeszcze lepiej unaocznić lukę pomiędzy stawkami oferowanymi kobietom i mężczyznom wykonującym pracę na tych samych stanowiskach, Answear wprowadził zniżki na oferowane produkty. Rabaty nie są jednak jednakowe na cały asortyment:

  • na ofertę dla kobiet i dzieci obowiązuje 23% zniżki,
  • a na ofertę dla mężczyzn – 10%.

Obniżki cen będą obowiązywały między 1 a 11 marca. To niecodzienne posunięcie ma na celu uświadomienie realnej luki płacowej, o której zresztą mówi się od dawna. 13% to mniej więcej tyle, ile wynosi gender gap (pol. luka płacowa wynikająca z różnic płci) w Unii Europejskiej. Problem dotyczy także polskiego rynku pracy, gdzie luka płacowa w ostatnim badaniu wyniosła 8,7 proc.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. answear.com

Answear walczy o równość kobiet i mężczyzn

To nie pierwszy raz, kiedy Answear zwraca uwagę na problem nierównego traktowania kobiet i mężczyzn. Jak tłumaczą pomysłodawcy, chodzi nie tylko o wyrażenie wsparcia i podkreślenie istniejących nierówności, ale także o podjęcie szerszych działań i rozpoczęcie głośnej dyskusji w przestrzeni publicznej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– W 2022 roku uznaliśmy, że standardową koncepcję handlową „mężczyzno, kup kobiecie prezent” zamienimy na skierowaną bardziej bezpośrednio do kobiet. To kobiety są przeważającą grupą docelową Answear.com. Stanowią 55-65% kupujących. Kobiety robią zakupy częściej i bardziej spontanicznie niż mężczyźni, ale też częściej zwracają zakupy. Wrzucają do koszyka więcej sztuk, częściej wybierają nowości, są z całą pewnością większymi smart shopperkami. „Ladies First” to akcja symboliczna, ukazująca solidarność z kobietami, ale także uświadamiająca niezależnie od płci. Ze strony klientek i klientów reakcje są różne, zarówno pozytywne, jak i negatywne. I w ten sposób akcja osiąga jedno ze swoich założeń – wywołuje dyskusję – mówią przedstawiciele Answear.com.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. answear.com

Answear nie zapomina o zachowaniu równości pomiędzy pracownikami również na co dzień. Kobiety stanowią w tej firmie większość zespołu pracowniczego, a audyty pokazują, że stawki wynagrodzeń opierają się o kwalifikacje, doświadczenie i zaangażowanie, a nie o płeć.

Zdjęcie główne: materiały prasowe Answear.com

PS Answear w drugiej odsłonie akcji ,,Zadbaj o to, co jest w środku’’ zwraca uwagę na bycie tu i teraz

Answear kontynuuje swoją akcję CSR-ową poruszającą temat dobrostanu psychicznego. Pod patronatem Polskiego Instytutu Mindfulness, marka koncentruje się tym razem praktyce uważności i rusza z projektem „Zadbaj o to, co jest w środku – Siła Uważności”.

PS2 HAYB tworzy Kobiecą Kawę w ramach akcji „Szacunek zamiast kwiatów”. Zysk ze sprzedaży przekaże Fundacji Feminoteka

W 2022 roku blisko 52 tys. Polek sygnalizowało doświadczenie przemocy domowej. Ile tego natomiast nie zgłosiło? By realnie pomóc kobietom, palarnia kawy speciality HAYB już po raz piąty wypaliła Kawę Kobiecą. Zysk ze sprzedaży ziaren przekaże Fundacji Feminoteka. W tym roku akcję wspiera również marka ELEMENTY.