Ta innowacyjna aplikacja na smartfony i tablety wspiera użytkowników w przypadku wystąpienia wypadku komunikacyjnego, pozwala na uproszczone zgłoszenie szkody komunikacyjnej, majątkowej a także szkód osobowych z grupowych ubezpieczeń na życie. Poza podstawowymi funkcjonalnościami, dzięki aplikacji Generali, użytkownicy mogą samodzielnie dokonać kalkulacji składki ubezpieczenia pojazdu. To narzędzie ma także dodatkowy wymiar – pozwala uniknąć zakupu pojazdu o niepewnej historii szkodowej oraz dokonać jego wstępnej, szacunkowej wyceny. „Generali Auto” dostępna jest za darmo na platformach AppStore i Google Play. Aplikacja została przygotowana we współpracy z firmą Decerto – integratorem oraz dostawcą rozwiązań informatycznych dla ubezpieczeń.
Jednym z kierunków strategicznych nowej, pięcioletniej 1_2_3_4 strategii biznesowej Generali jest mądre wykorzystanie nowych technologii, czyli tworzenie takich rozwiązań, które będą wspierały nie tylko rozwój sprzedaży, ale także budowały satysfakcję Klientów. W ramach nowej strategii Grupa Generali wdraża kolejne – po nowym Koncie Klienta dla klientów Generali oraz systemie sprzedażowym Merkury 2.0. dla współpracujących z firmą pośredników – rozwiązanie technologiczne, tym razem ogólnodostępną aplikację mobilną ‘Generali Auto’. Jeszcze przed oficjalną premierą aplikację pobrało ponad 14 000 użytkowników.
Zobacz również
Kalkulacja składki, wycena pojazdu i historia szkodowości
Aplikacja mobilna Generali to innowacyjne narzędzie, które jako jedyne na rynku pozwala kierowcom w ciągu zaledwie kilku sekund skalkulować wysokość składki OC i AC oraz skontaktować się z Agentem w celu dokonania zakupu polisy, a także poznać historię szkodowości samochodu i jego szacunkową wycenę.
Aplikacja pozwoli nie tylko poznać wykaz szkód, ale także ich wartość, a więc samemu oszacować czy była to naprawa szyby, czy raczej poważny wypadek. A to wszystko dostępne tylko na podstawie zeskanowanego 2D AZTEC kodu z dowodu rejestracyjnego auta.
– Instytucje finansowe z reguły nie wykorzystują w pełni możliwości platform mobilnych, bo też nie jest to zagadnienie łatwe. Problem z aplikacjami mobilnymi na rynku ubezpieczeniowym polega m.in. na tym, że Klienci korzystają z nich tylko wtedy, kiedy muszą zlikwidować szkodę bądź wystąpić z wnioskiem o wypłatę świadczenia. A taka funkcjonalność z definicji adresowana jest do ledwie kilku % klientów. Budując ‘Generali Auto’ chcieliśmy stworzyć narzędzie o wielu funkcjonalnościach, z którego Klienci będą chcieli korzystać dużo częściej, niż tylko w przypadku zgłoszenia szkody czy zakupu polisy. Dodatkowo przyświecała nam idea budowania świadomości zakupowej kierowców i przestrzeganie przed zakupem pojazdów o niepewnym pochodzeniu, co jest możliwe dzięki sprawdzaniu historii szkodowej samochodu podczas kalkulacji składki.– powiedział Artur Olech, Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Po zeskanowaniu tzw. 2D AZTEC kodu z dowodu rejestracyjnego użytkownik aplikacji Generali może sprawdzić szacunkową wycenę pojazdu, wykorzystując informacje z bazy danych firmy Eurotax. Choć wycena jest szacunkowa – tzn. finalny koszt pojazdu jest uzależniony od szczegółów wyposażenia dodatkowego w danym samochodzie – to Generali dołożyło wszelkich starań, aby kalkulacja ceny pojazdu była maksymalnie dokładna. W tym celu użytkownik w przejrzysty sposób wybiera dokładny model pojazdu i jego przebieg, które to parametry maksymalnie precyzują wycenę pojazdu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zgłoszenie szkody
Generali Auto wśród całej gamy funkcjonalności daje użytkownikowi możliwość zgłoszenia szkody komunikacyjnej, majątkowej oraz szkód osobowych z grupowych ubezpieczeń na życie. Prosty formularz pozwala przesłać za pomocą telefonu wszystkie dane potrzebne do wypłaty odszkodowania. Bardzo przydatną funkcjonalnością jest umożliwienie Klientowi załączenia zdjęć zrobionych bezpośrednio na miejscu zdarzenia. Specjalne okna pop-up przypominają o przygotowaniu dokumentów niezbędnych do zgłoszenia i likwidacji szkody. Aplikacja umożliwia wypłatę wybranych świadczeń już w 24 godziny od zgłoszenia (grupowe ubezpieczenia na życie)
– Aplikacja ‘Generali Auto’ to element budowania wartości dla Klienta. Dzięki takim rozwiązaniom dostarczamy nie tylko dobre produkty, ale także narzędzia usprawniające proces obsługi klienta i likwidacji szkody, a co za tym idzie – zwiększają satysfakcję Klientów – dodał Maciej Tymusz, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Sieci Kompleksowej w Generali.
Pomocna po wypadku
Aplikacja posiada w menu opcję „Po wypadku”, która podpowie uczestnikowi zdarzenia nie tylko jak wezwać pomoc czy assistance, kiedy warto wezwać policję, ale także jak udzielić pierwszej pomocy i zabezpieczyć miejsce zdarzenia. Użytkownik znajdzie także informacje o tym, jakie dane musi zanotować na miejscu zdarzenia i jakich dokumentów potrzebuje do zgłoszenia i likwidacji szkody.
Aplikacja „Generali Auto” – dziełem nowego zespołu Research&Development
W ramach nowej, 5-letniej 1_2_3_4 Strategii Generali w Polsce powołany został w firmie nowy zespół „Research and Development” (R&D), który zajmuje się szeroko rozumianym wspieraniem innowacyjności w usługach Generali, upraszczaniem procesów i nowoczesnymi technologiami. Aplikacja „Generali Auto” jest pierwszym owocem prac zespołu R&D.
– Zadaniem zespołu R&D w pracach nad budową ‘Generali Auto’, było wybranie takich funkcjonalności, które sprawią , że aplikacja będzie jak najbardziej uniwersalna i korzystać z niej mogliby nie tylko Klienci Generali. Stąd pomysły na funkcjonalności związane nie tylko stricte ze wsparciem sprzedaży naszych produktów poprzez kalkulację składki i ułatwienie kontaktu z Agentem, ale także z udostępnieniem użytkownikowi szacunkowej wyceny samochodu oraz historii jego szkodowości. Aplikacja może być zatem wykorzystywana do wielu celów, na niemal wszystkich dostępnych aktualnie smartfonach. Dostępna jest w dwóch wersjach – dla urządzeń korzystających z systemu Android oraz IOS na platformach Google Play i App Store.– powiedział Adam Świętochowski, Menedżer w zespole Research & Development oraz Dyrektor Departamentu Centrum Klienta Generali.
Aplikacja dostępna jest również na stronie internetowej Generali: www.generali.pl