Aplikacja bazuje na odwróconym efekcie ROPO i pozwala klientom na zapoznanie się z produktami w sklepie stacjonarnym, zeskanowanie ich kodów, porównanie ceny przez aplikację i również za jej pośrednictwem dokonanie zakupu lub przechowanie produktu w schowku. Wdrożeniu rozwiązania towarzyszyła akcja promocyjna – m.in. e-mail marketing, bannery z QR kodem umożliwiającym pobranie aplikacji (na stronie sklepu i Fan Page`u). Aplikacja zdobyła nominację w konkursie Ekomersy 2013 w kategorii dla najlepszej akcji promocyjnej dla e-sklepu.
Zobacz również
Sklep internetowy 8a.pl to jeden z największych sklepów outdoorowych w Polsce. Nieustannie powiększająca się baza klientów, a także coraz większa liczba osób dokonujących zakupów w sklepie za pośrednictwem urządzeń mobilnych sprawiły, że firma zdecydowała się na wdrożenie dedykowanej aplikacji mobilnej.
Aplikacja sprzedażowa dla sklepu internetowego 8a.pl stanowi narzędzie ułatwiające odbiorcom porównywanie cen produktów w sklepie internetowym 8a.pl z ofertami innych sklepów, a także umożliwia dokonywanie zakupów. Wdrożone rozwiązanie zostało w pełni zintegrowane z bazą danych sklepu oraz programem magazynowo-sprzedażowym.
Istotne przy tworzeniu aplikacji było zaprezentowanie szerokiej oferty produktowej 8a.pl w uproszczony sposób. Użytkownicy mogą ją sortować ze względu na rodzaj produktów lub producenta. Wyróżnienie modułów „promocje” czy „wyprzedaże” pozwala na komunikowanie użytkownikom aplikacji akcji specjalnych, które prowadzi 8a.pl.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najciekawszym rozwiązaniem aplikacji jest wdrożony skaner kodów kreskowych, który umożliwia porównanie ceny zeskanowanego w sklepie stacjonarnym produktu z tym, dostępnym w ofercie 8a.pl. Użytkownicy mogą więc porównywać ceny produktów, a następnie dokonywać za pośrednictwem aplikacji szybkiego zakupu (koszyk) lub odłożyć zamówienie w czasie (schowek). Zachęca to do powrotu na stronę sklepu.
Wdrożenie było wspierane i komunikowane działaniami w sklepie oraz w obszarze social media – w obu przypadkach użytkownicy mieli dostęp do bannerów z QR kodem umożliwiającym bezpośrednie pobranie aplikacji. Stali klienci sklepu byli także informowani o wdrożeniu aplikacji za pośrednictwem newsletterów.
- Średnia ocen aplikacji: Android: 4.5, iOS: 5.0,
- 80% dokonanych pobrań aplikacji na system Android, 20% na system iOS,
- Aktywne instalacje aplikacji stanowią 85% wszystkich pobrań
Technologie: SQLite (Android), CoreData (iOS), REST API, skaner kodów kreskowych
Systemy operacyjne: Android 2.2+, iOS 4.3+