Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

Apple najcenniejszą marką świata według raportu Interbrand

Apple najcenniejszą marką świata według raportu Interbrand
Na drugim miejscu Google, a tuż za nim znalazł się Amazon. Marki technologiczne znowu są na szczycie.
O autorze
1 min czytania 2018-10-08

Firma Interbrand opublikowała swój nowy raport dotyczący najcenniejszych marek świata. Na szycie znowu znalazły się marki technologiczne – Apple, Google oraz Amazon. Tegoroczny temat raportu to „Activating Brave”, na podstawie, którego analizowano rolę marki, jaką odgrywa ona w wszechobecnej transformacji wiodących firm na świecie.

Raport Interbrand przygotowywany jest rokrocznie od 19 lat. W tegorocznym zestawieniu po raz pierwszy znalazły się takie marki jak Spotify (miejsce 92.) i Subaru (miejsce 100.). W raporcie ponownie pojawiły się: Chanel z miejscem 23., Hennessy na 98. miejscu oraz Nintendo (99.). Te trzy marki ostatni raz gościły w rankingu w 2009 roku.

Zobacz grafikę w większym rozmiarze

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dziesięć lat po globalnym kryzysie finansowym, najszybciej rosnące marki to te, które intuicyjnie rozumieją swoich klientów i podejmują odważne ruchy, które zachwycają i oferują nowe rozwiązania – mówi Charles Trevail, globalny CEO Interbrand.

Już od sześciu lat Apple i Google zajmują najwyższe pozycje. Wartość Apple wzrosła o 16% do 214 480 mln dolarów, a wartość marki Google o 10% do 155,506 mln dolarów. Amazon osiągnął 56% wzrost względem zeszłego roku. Jest to też trzecia firma, która w rankingu Interbrand przebiła poziom 100 mld dolarów pod kątem wyceny marki. Oprócz Amazona najwięcej zyskały również: Netflix (45%), Gucci (30%), Salesforce (23%) – po raz pierwszy w rankingu – i Louis Vuitton (23%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ponad połowa najlepszych marek pochodziła z pięciu sektorów: motoryzacyjnego (16), technologicznego (13), usług finansowych (12), luksusowego (9) i FMCG (9). Luksus to nowy topowy sektor w ujęciu procentowym (42%) – zastąpił handel detaliczny, który kontynuuje imponujący wzrost na drugim miejscu (36%). Elektronika jest na trzecim miejscu (20%), następnie artykuły sportowe (13%), a tuż po nich usługi finansowe (10%).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Interbrand przygotowując swój coroczny raport bierze pod uwagę m.in.: wyniki finansowe dotyczące produktów i usług sprzedawanych pod daną marką, rolę jaką marka odgrywa podczas decyzji zakupowych, oraz siłę marki w starciu z konkurencją i umiejętność tworzenia stałego zapotrzebowania na swoje usługi lub produkty.

źródło: Interbrand.com