TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Apple ponownie najcenniejszą marką na świecie – ranking Interbrand 2022

Apple ponownie najcenniejszą marką na świecie – ranking Interbrand 2022
Na szczycie listy najcenniejszych marek na świecie według raportu Interbrand znalazły się: Apple, Amazon i Microsoft. Pierwszą dziesiątkę Best Global Brands zamyka Nike, które zastąpiło na tym miejscu firmę McDonald’s.
O autorze
1 min czytania 2022-11-04

fot. depositphotos.com

Całkowita wartość 100 najcenniejszych marek w 2022 roku wynosi 3 088 930 bln dolarów, co oznacza wzrost o 16% w stosunku do 2021 roku (2 667 524 bln dolarów). Ponadto w tym roku tempo wzrostu wartości najsilniejszych marek na świecie było najszybsze.

Podczas gdy rynki finansowe wykazywały znaczne wahania w ciągu ostatnich kilku lat, wartość najsilniejszych marek na świecie stale rosła (…) W pierwszej dziesiątce marek obserwujemy gwałtowny wzrost i pojawienie się „superligi” – podkreśla Interbrand.

Niezmiennie od kilku lat pierwsze miejsce w rankingu zajmuje Apple. Wartość giganta technologicznego oszacowano na 482,2 mld dolarów, co oznacza 38-proc. wzrost. Na drugim miejscu znalazł się Microsoft z 278,3 mld dolarów i 32-proc. wzrostem. Trzecie miejsce na podium zajął Amazon (274,8 mld dolarów, +10%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W pierwszej dwudziestce spadki zanotowały tylko dwa brandy. Facebook spadł z 15 miejsca o dwie pozycje i został wyceniony na 34,5 mld dolarów (5% w dół). Serwis społecznościowy został wyprzedzony przez Instagrama (+14%, 36,5 mld dolarów). Z kolei Intel odnotował 8-proc. spadek (do 32,9 mld dolarów).

W rankingu 100 najcenniejszych marek zadebiutował Red Bull (64. miejsce, 11,5 mld dolarów) oraz Xiaomi (84. miejsce, 7,3 mld dolarów).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

20 najcenniejszych marek 2022:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Cały ranking można znaleźć na stronie interbrand.com/best-global-brands

PS
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii. W 2021 roku osiągnął wartość 30 mld złotych