Apple ponownie najcenniejszą marką na świecie – ranking Interbrand 2022

Apple ponownie najcenniejszą marką na świecie – ranking Interbrand 2022
Na szczycie listy najcenniejszych marek na świecie według raportu Interbrand znalazły się: Apple, Amazon i Microsoft. Pierwszą dziesiątkę Best Global Brands zamyka Nike, które zastąpiło na tym miejscu firmę McDonald’s.
O autorze
1 min czytania 2022-11-04

fot. depositphotos.com

Całkowita wartość 100 najcenniejszych marek w 2022 roku wynosi 3 088 930 bln dolarów, co oznacza wzrost o 16% w stosunku do 2021 roku (2 667 524 bln dolarów). Ponadto w tym roku tempo wzrostu wartości najsilniejszych marek na świecie było najszybsze.

Podczas gdy rynki finansowe wykazywały znaczne wahania w ciągu ostatnich kilku lat, wartość najsilniejszych marek na świecie stale rosła (…) W pierwszej dziesiątce marek obserwujemy gwałtowny wzrost i pojawienie się „superligi” – podkreśla Interbrand.

Niezmiennie od kilku lat pierwsze miejsce w rankingu zajmuje Apple. Wartość giganta technologicznego oszacowano na 482,2 mld dolarów, co oznacza 38-proc. wzrost. Na drugim miejscu znalazł się Microsoft z 278,3 mld dolarów i 32-proc. wzrostem. Trzecie miejsce na podium zajął Amazon (274,8 mld dolarów, +10%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W pierwszej dwudziestce spadki zanotowały tylko dwa brandy. Facebook spadł z 15 miejsca o dwie pozycje i został wyceniony na 34,5 mld dolarów (5% w dół). Serwis społecznościowy został wyprzedzony przez Instagrama (+14%, 36,5 mld dolarów). Z kolei Intel odnotował 8-proc. spadek (do 32,9 mld dolarów).

W rankingu 100 najcenniejszych marek zadebiutował Red Bull (64. miejsce, 11,5 mld dolarów) oraz Xiaomi (84. miejsce, 7,3 mld dolarów).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

20 najcenniejszych marek 2022:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Cały ranking można znaleźć na stronie interbrand.com/best-global-brands

PS
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii. W 2021 roku osiągnął wartość 30 mld złotych