Jakie są głównie potrzeby marek?
- Potrzeba rozpoznawalności, aby poszerzyć wiedzę odbiorców na temat produktu;
- Potrzeba budowania lojalności, aby Twoi odbiorcy nie przerzucili się na produkt konkurencji;
- Potrzeba unikalnych i interaktywnych treści, aby utrzymać zainteresowanie odbiorców i zachęcić ich do śledzenia cię przez cały czas;
- Potrzeba zwiększenia liczby subskrybentów, aby więcej potencjalnych nowych klientów dołączyło do grupy Twoich odbiorców.
W przypadku spełnienia każdej z tych potrzeb zawsze kierujemy się do odbiorców i należy pamiętać, że nasza reklama musi być natywna, satysfakcjonować użytkownika, a nie go irytować. Najlepiej zrobić to tak, aby użytkownik sam promował naszą markę (o czym piszemy dalej).
Zobacz również
Teraz porozmawiajmy o dwóch największych sieciach społecznościowych na świecie, do których duża część Twojego budżetu marketingowego powinna zdecydowanie pójść. Instagram i TikTok – 1 mld aktywnych użytkowników w każdej z aplikacji, średni czas spędzony na Instagramie (40 min), TikTok (82 min). Obydwa serwisy mają główną grupę odbiorców w wieku 18-24 lata. Ostatnim podobieństwem między obiema platformami jest to, że mocno rozwijają się w kierunku AR marketingu.
AR (augmented reality) – rozszerzona rzeczywistość to technologia, która pozwala na dodanie dodatkowych informacji lub treści wizualnych do obiektów, które istnieją w rzeczywistości. Efekty AR w social mediach to z kolei filtry tworzone w technologii rozszerzonej rzeczywistości: maski/filtry nakładane na twarz, efekty 3D z pełnoprawną animacją, gry z własnym scenariuszem i mechaniką gry.
Efektywność filtrów AR
Badania pokazują, że filtry AR są używane średnio przez 75 sekund. To 4 razy dłużej niż średni czas oglądania wideo! Przez te 75 sekund użytkownik jest zaangażowany w Twoją „reklamę natywną” i może zostać darmowym ambasadorem marki, gdy udostępni Instagram Stories lub doda swojego nowego TikToka z wykorzystaniem Twojego efektu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ważne jest, aby pamiętać, że samo stworzenie efektu nie wystarczy, a milionowy zasięg marka uzyskuje dzięki integracji z Influencerami. To oni uruchamiają pierwszą falę zasięgu, a każdy kolejny użytkownik powtarza za liderami opinii, tworząc w ten sposób efekt UGC. W listopadzie ubiegłego roku nasza firma MyFace stworzyła filtr pod #challenge beauty na TikToku dla marki kosmetycznej Eveline. Zdobył on ponad pół miliarda organicznego zasięgu w 1,5 miesiąca.
Dlaczego filtr okazał się strzałem w dziesiątkę? Przede wszystkim klient dał nam możliwość zaproponowania i przygotowania konceptu kreatywnego. Tworzony brandowy efekt na TikToku musi mieć bardzo prostą i intuicyjną funkcjonalność, tak aby powstał efekt UGC, a każdy użytkownik stał się „Twoim kolejnym darmowym ambasadorem”. W samą kampanię AR zaangażowani byli również znani influencerzy, którzy wspierali komunikację akcji.
Marketing AR zyskuje na znaczeniu również w innych branżach. Na potrzeby wprowadzenia na rynek nowej maszynki do golenia Philips OneBlade, stworzyliśmy filtr na Instagramie, który był ważną częścią strategii marketingowej. Głównym celem było zaprezentowanie brandingu produktu w jak najbardziej natywny sposób, jednocześnie dając użytkownikowi możliwość wypróbowania produktu przed zakupem. Filtr selfie stał się viralem w sieci, kiedy opracowaliśmy interaktywny mechanizm „TryOn” z możliwością przymierzania różnych rodzajów zarostu. Oczywiście do kampanii byli zaangażowani Influencerzy, którzy zaczęli pierwszą falę publikacji i przyczynili się do uzyskania efektu UGC. W ciągu pierwszego miesiąca marka uzyskała 800 000 wyświetleń i ponad 250 000 interakcji z maską brandu, czyli CTR na poziomie aż 31%!
Podsumowując, AR marketing zapewnia Tobie i Twojej marce:
- Rozpoznawalność, zasięg organiczny i UGC;
- Lojalność dzięki brandingowej kreacji (AR filtr);
- Treści stają się automatycznie angażująca i interaktywna;
- Wzrost liczby followersów, którzy chcą być częścią Twojej komunikacji reklamowej.
Dzięki wykorzystywaniu efektów AR, można zoptymalizować koszty marketingu w social mediach. AR marketing to niedrogi sposób na dotarcie do grupy docelowej, a także na zwiększenie świadomości marki i sprzedaży online.
Rozpoczynając kampanię AR, należy zwrócić się do certyfikowanych partnerów, którzy mogą zapewnić kompleksową pomoc od strategii kreatywnej do projektowanie efektu i jego promocji.
Marketing AR to już nie buzzword z przyszłości, a główny kanał marketingowy w 2022 roku.
Artykuł powstał we współpracy z MyFace.