ARBUZZ to pierwsza polska platforma do nadawania i odbioru komunikatów w Rozszerzonej Rzeczywistości. Firmy i produkty oznaczone tym znakiem {ARBUZZ} będą wyróżniać się nie tylko ciekawym sposobem dotarcia do odbiorców, ale przede wszystkim interesującą formą i odpowiedzialną społecznie treścią – zapewniają twórcy platformy, która od 7 marca jest za darmo do ściągnięcia w sklepach Google Play i AppStore.
ARBUZZ to otwarta platforma nadawcza dostępna dla wszystkich chcących podzielić się ważną informacją, ciekawym filmem, grafiką lub muzyką z innymi i osadzić to w przestrzeni (geolokacja) lub na ogólnie dostępnych obiektach i przedmiotach codziennego użytku. “To telewizja XXI wieku, tyle, że nienachalna. Reklamy wielkoformatowe oglądasz czy tego chcesz czy nie – w AR’rze wybór należy do ciebie” – opowiada pomysłodawca – Mateusz Romanów. “Dzięki ARBUZZ’owi świadomie docieramy do tych, do których chcemy i dokładnie wiemy ile osób to ogląda, choć nie wiemy, kto” – dodaje.
Zobacz również
Rozszerzona Rzeczywistość wpisuje się w globalny trend, którego liderem jest firma Apple. Nowy IPhone 8 posiada wbudowaną usługę Augmented Reality w standardzie, pozwalając rozwijać możliwości związane z technologią na szerokim rynku. ARBUZZ działa z nowymi jak i na smartfonach starszych generacji, zarówno iOS jak i Android.
Rozpoznawalne globalnie marki jak Snapchat czy Facebook od dawna inwestują w rozwój urządzeń i oprogramowania związanego z Rozszerzoną Rzeczywistością. Obecnie inwestycje w tym zakresie to 800 mln $ miesięcznie! Tim Cook – szef Apple’a nie ma wątpliwości, że inwestycje się zwrócą. Wg niego rynek AR ma potencjał, który diametralnie wpłynie nie tylko na gospodarkę, ale przede wszystkim nasze postrzeganie rzeczywistości.
ARBUZZ jest łącznikiem pomiędzy światem realnym, a wszystkim tym, co wirtualne. Służy do nadawania treści rozrywkowych, informacyjnych (np.: wideo-tłumaczy ulotek medycznych), ambientu (np.: nastrojowej muzyki do dobrego wina), marketingu (np. reklamy teaserowej lub subwersywnej), akcji i aktywizacji społecznych, przybliżania świata nauki, sztuki i wielu innych. Jednocześnie jest to kanał demokratyczny, to znaczy dostępny dla wszystkich, którzy chcą się czymś nietuzinkowym podzielić z innymi, a nie stać ich na wykupienie czasu antenowego w telewizji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Platforma ARBUZZ jest zintegrowana z Google Analitics, co daje pełną analizę konwersji jej wykorzystania i to w czasie rzeczywistym. To oznacza możliwość modyfikacji treści mało interesujących i kontynuację wątków, które się podobają.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
“Codziennie jesteśmy zarzucani ciągiem informacji mieszanymi z pasmami reklam, w masie, której żaden człowiek nie jest w stanie przyswoić. Ludzie mają tego dosyć. Media masowe, jakie znamy dziś, mają już przeszło 100 lat. Pora na nieco świeżości” – podkreśla dyrektor kreatywna projektu – Gabi Czesak.