The Fashion Pack został zainicjowany podczas szczytu G7 w Biarritz w 2019 r. Początkowo, był tworzony przez 32 sygnatariuszy z szeroko pojętej branży modowej, handlu detalicznego czy sportu. W ciągu roku ich liczba podwoiła się, obejmując wiele sektorów w 14 krajach i reprezentując ponad 200 marek.
ASICS od lat działa na rzecz powstrzymania zmian klimatycznych, redukcji emisji gazów cieplarnianych czy optymalizacji łańcucha dostaw. Ponadto, w zakresie realizacji działań wynikających z członkostwa w The Fashion Pact, japońska marka zobowiązała się, że do 2050 r. będzie korzystać wyłącznie z ekologicznej bawełny, a także jeszcze do końca 2020 r. wyeliminuje plastik jednorazowego użytku z całego łańcucha dostaw. W sektorach, w których jego całkowita redukcja nie będzie możliwa, zostaną wykorzystane ekologiczne substytuty.
Zobacz również
– Naszym celem od 1949 r, czyli od początku istnienia firmy, jest wsparcie w osiągnięciu zdrowego umysły w zdrowym ciele. Hasło Sound Mind Sound Body jeszcze nigdy nie było bardziej aktualne. Potrzebujemy zrównoważonej ziemi, która w dobie dynamicznych zmian klimatycznych dla wszystkich powinna być najważniejsza. Co więcej, poprzez członkostwo w pakcie chcemy stymulować pozytywną transformację naszej branży – powiedział Yasuhito Hirota, dyrektor operacyjny i prezes ASICS Corporation.
Japońska marka jest między innymi sygnatariuszem Karty Przemysłu Modowego UNFCCC traktującej o działaniach na rzecz ochrony klimatu oraz członkiem-założycielem Koalicji Zrównoważonej Odzieży.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce