Nowa kolekcja pod nazwą Earth Day Pack jest jak dotąd najbardziej przyjazną dla środowiska propozycją przygotowaną przez japońską markę. Produkty powstały z około pięciu ton odpadów tekstylnych, które zostały poddane recyklingowi, a następnie wprowadzone do ponownego użytku. W jej skład wchodzą najpopularniejsze modele biegowe, między innymi GEL-NIMBUS 23 oraz GLIDERIDE 2, a także odzież przeznaczona do uprawiania sportu. Na wszystkich butach znalazła się ikona słonecznika symbolizująca zaangażowanie marki w ochronę środowiska.
W modelach do biegania zastosowano szereg rozwiązań minimalizujących negatywny wpływ na kondycję naszej planety. Wyściółka została opracowana przy użyciu technologii oszczędzającej mechanizm barwienia, zmniejszając emisję dwutlenku węgla o około 45% i ograniczając zużycie wody o około 33% w porównaniu z konwencjonalnymi procesami produkcji.
Zobacz również
– Naszym celem zawsze było wspieranie sportowców, zarówno amatorów, jak i wyczynowców, w osiągnięciu zdrowego umysłu poprzez ruch. Jeśli chcemy skutecznie realizować nasze cele, musimy troszczyć się o naszą planetę. Od lat angażujemy się w proekologiczne inicjatywy, dążąc do produkcji w obiegu zamkniętym, która pomaga zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i utrzymać globalne ocieplenie na poziomie poniżej 1,5 stopnia. Mówi się, że tylko 1% światowych odpadów tekstylnych jest poddawanych recyklingowi, podczas gdy ponad 70% odzieży trafia na wysypiska lub do spalarni. Wprowadzając innowacje do naszego procesu produkcyjnego, staramy się łagodzić negatywne skutki zmian klimatycznych, a także budować świadomość na temat wyzwań, jakie stoją stoją przed naszą planetą, za którą jesteśmy przecież odpowiedzialni – powiedział Yasuhito Hirota, prezes i dyrektor operacyjny ASICS.
Earth Day Pack jest już drugą tegoroczną kolekcją ASICS powstałą w oparciu o materiały pochodzące z recyklingu. Kilka tygodni temu japońska firma wprowadziła na rynek Sunrise Reborn, obejmującą limitowaną linię butów do biegania. W skład nowej kolekcji wchodzą natomiast również produkty z gamy lifestyle’owej. Wszystkie są dostępne na ASICS.com od 16 kwietnia br.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach