Punkt wyjścia? Oczywiście najbardziej klasyczny model klapków z szerokim pasem zapinanym na rzepy, obszytym lamówką, ozdobionym charakterystycznym logo w dwóch wersjach kolorystycznych: różowo-pomarańczowej i turkusowo-żółtej z napisem Let’s Play na wewnętrznej stronie podeszwy. Kolekcja zawiera oversize’owe t-shirty, dresowe komplety, bezrękawnik ze stójką, czapkę z daszkiem i skarpetki. To słodkie, soczyste, charakterystyczne dla lat dziewięćdziesiątych odcienie gumy balonowej, flamastrów lub pachnących nowością szkolnych piórników. Hasło „Let’s Play” nawiązuje do podwórkowych zabaw, takich jak gra w klasy czy skakanie przez gumę. Logo obecne na dresach jest wykonane specjalną techniką print, dającą ciekawy, trójwymiarowy efekt.
Cała kolekcja Athleisure odzwierciedla styl ubierania się nastolatków w latach dziewięćdziesiątych, kiedy takie zestawy jak duża bluza i kolarki lub t-shirt i legginsy były na porządku dziennym, szczególnie podczas podwórkowych zabaw. Sięga również po bardziej kobiece fasony, między innymi plisowane spódnice czy body z wysokimi wycięciami – idealne do trenowania bardzo popularnego wówczas callaneticsu. Pojawiają się w niej dwa autorskie wzory: kwiatowy oraz geometryczny. Ten pierwszy zaproponowano w dwóch skalach mini i maxi. Pierwsza obejmuje body, legginsy i topy, druga natomiast dresy, spódnicę, sukienkę lub kurtkę parkę z kapturem. Drugi wzór inspirowany jest rysunkami wykonywanymi kredą na asfalcie. Całość zamykają turkusowe modele uszyte z bardzo błyszczącej lycry: sukienka typu skater z dekoltem na plecach, dwuczęściowy komplet do noszenia warstwowo, lecz doskonały również w roli kostiumu kąpielowego, oraz body z asymetrycznymi wycięciami. A do tego okrycia wierzchnie: wspomniana wzorzysta parka, obszerna, pikowana w falisty wzór kamizela i kreszowana żółta kurtka, nawiązująca do popularnych w latach dziewięćdziesiątych tak zwanych dresów szelestów. Choć kolekcja mocno powraca do przeszłości i czasów dzieciństwa, modele zostały zaprojektowane tak, by podkreślać kobiecą sylwetkę. To ukłon w stronę zjawiska „kidult”, czyli dorosłych czerpiących inspiracje ze świata dzieci, jednak bez ryzyka infantylizacji stylu.
Zobacz również
– Trend Kidult postrzegam jako szansę intensywnego odczuwania i doceniania nie tylko tego, co było dobre w przeszłości, ale może być świetną diagnozą przyszłości. Bez świadomej, budującej wewnętrzny fundament nostalgii, trudno jest cieszyć się przyszłością. A to właśnie nas chyba najbardziej nakręca – radość z jutra i przebieranie nóżkami na to, co fajnego nas jeszcze czeka – mówi Iwona Dąbrowska, dyrektorka kolekcji w Kubota.
Akcesoria świetnie oddają lekki, sportowy charakter – transparentny daszek przeciwsłoneczny, opaska frotte wraz z frotkami na nadgarstki, skarpetki w wersji grubszej oraz cieńszej, transparentnej – w kontrastowe, kolorowe paski. Nostalgia wg Iwony Dąbrowskiej nie jest chwilowym trendem, podkreśla to nawet motto marki: „Kubota to nie klapki, to styl życia”. – Kluczem do stworzenia kolekcji był nastrój. Żółty, niebieski, miętowy oraz różowy kolor kojarzą się z początkiem ciepłych miesięcy, dłuższymi dniami, kwitnącymi kwiatami czy powrotem na boisko, ale… są to także intensywne barwy świeżo odmalowanych blokowisk, wśród których każdy się zakochiwał, bawił, gdzie czas się wspaniale dłużył. Dodaliśmy do tego mnóstwo pozytywnych wibracji oraz potrzeb aktualnych czasów i voilà. Nikt nie pytał, ale każdy potrzebował takiej nostalgiczno-futurystycznej podróży – dodaje.
Ubrania z kolekcji Reserved Athleisure spełniają założenia #EcoAware, uszyte są głównie z bawełny organicznej oraz recyklingowanego poliestru. Bawełna organiczna wywiera znacznie mniejszy wpływ na środowisko niż bawełna konwencjonalna. Uprawiana jest w sposób, który pomaga zachować żyzność gleby i chronić jej bioróżnorodność. Do jej produkcji nie stosuje się nasion modyfikowanych genetycznie, a zbiór plonów odbywa się zgodnie z naturalnym cyklem, bez stymulacji wzrostu i sztucznego przyspieszania. Poliester z recyklingu to włókno syntetyczne produkowane z plastikowych butelek PET, a także z surowców pokonsumpcyjnych. Wyselekcjonowane tworzywa zostają wyczyszczone, rozdrobnione i ulegają przetworzeniu w nowe tkaniny. W ten sposób można uzyskać materiał równie wysokiej jakości, co w przypadku konwencjonalnego procesu wytwarzania. Dzięki recyklingowi odzyskujemy materiały, które trafiłyby na wysypisko śmieci.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kolekcja została sfotografowana przez Karolinę Wilczyńską. Ujęcia doskonale oddają nostalgiczny klimat tamtych lat. Jednocześnie stylizacje autorstwa Kasi Mioduskiej podkreślają kobiecy charakter projektów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Reserved x Kubota będzie dostępna w sprzedaży online i w wybranych sklepach stacjonarnych od dnia 25.03.2022 r.
Credits:
Zdjęcia: Karolina Wilczyńska
Stylistka: Kasia Mioduska
Fryzury i makijaż: Adrian Świderski
Modelka: Ana Maytin