Atlantic z prawdopodobnie pierwszą w historii grą fabularną, rozgrywaną w chatbocie – pokonaj trasę wirtualnego rajdu

Marka Atlantic uruchomiła prawdopodobnie pierwszą w historii grę fabularną, rozgrywaną w chatbocie. W ramach działań prowadzonych w mediach społecznościowych powstał konkurs, którego uczestnicy pokonują trasę wirtualnego rajdu.
O autorze
1 min czytania 2018-02-15

Wyścig odbywa się poprzez chatbota w aplikacji Messenger. Jest to pierwsza taka inicjatywa w branży „zegarkowej”.

Za koncepcję oraz opiekę kreatywną nad projektem odpowiada agencja Performante.

Gra Atlantic od początku zaskakuje swoimi niestandardowymi rozwiązaniami. Uczestnik przemierza rajd w czasie rzeczywistym. Już przed startem rajdu czeka na niego miła niespodzianka – może wykonać telefon do Hołka i osobiście odebrać od niego instrukcje, dotyczące podróży do Ameryki Południowej. Kiedy gracz „wsiada” na pokład samolotu, musi, zgodnie z rzeczywistością, odczekać kilka godzin (czas trwania lotu). Chatbot proponuje mu wtedy typowo samolotowe rozrywki. Wszystkie atrakcje dopasowane są do tematyki gry i związane z Hołkiem i marką Atlantic. Można więc posłuchać playlisty kierowcy, przejrzeć trasę rajdu, czy obejrzeć video z jego udziałem. Kiedy mija czas przeznaczony na pauzę, chatbot sam informuje o tym gracza, wysyłając mu wiadomość.

Chatbot towarzyszy graczom przez cały czas trwania rajdu. Przypomina im o ważnych akcesoriach, odpowiada na pytania i daje wskazówki. W przeciwieństwie do standardowych rozwiązań, jego wiadomości nie ograniczają się tylko do tekstu. Oprócz tego, uczestnik otrzymuje komunikaty w formie zdjęć, nagrań audio, czy specjalnie przygotowanych linków zewnętrznych. Gracz ma nawet dostęp do wirtualnej książki serwisowej swojego auta.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Gra powstała w ramach kampanii „777”, podsumowującej 10-lecie współpracy marki z Krzysztofem Hołowczycem. Wykorzystanie chatbota i osadzenie narracji w konwencji gier fabularnych, miały za zadanie dotarcie do młodszej grupy odbiorców, aktywnie korzystającej z nowości w social mediach. Powstawanie scenariusza rajdu, przewidywanie możliwych zdarzeń i decyzji uczestników zajęło twórcom ponad miesiąc i zaangażowało pracę 8 osób. Bazując na różnorodnych źródłach, zespół stworzył historię, odpowiadającą realiom jednego z najtrudniejszych wyścigów na świecie. Starał się przewidzieć najbardziej nieprzewidywalne sytuacje, jakie mogą spotkać jego uczestników i przewidzieć ich reakcje. Za pomysł, opracowanie scenariusza i opiekę kreatywną nad przedsięwzięciem odpowiada agencja Performante.

Marka Atlantic jest od lat silnie związana ze sportami motorowymi. Potwierdzeniem tego są ostatnie projekty, długoterminowa współpraca z Krzysztofem Hołowczycem oraz najnowsza kolekcja zegarków Speedway Royal, stworzona dla fanów żużlu. Performante wspiera Atlantic w budowaniu wizerunku na polskim rynku od czerwca 2017 r. Agencja odpowiada za działania PR, komunikację social media, współpracę z influencerami oraz projekty niestandardowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się