Wyścig odbywa się poprzez chatbota w aplikacji Messenger. Jest to pierwsza taka inicjatywa w branży „zegarkowej”.
Za koncepcję oraz opiekę kreatywną nad projektem odpowiada agencja Performante.
Zobacz również
Gra Atlantic od początku zaskakuje swoimi niestandardowymi rozwiązaniami. Uczestnik przemierza rajd w czasie rzeczywistym. Już przed startem rajdu czeka na niego miła niespodzianka – może wykonać telefon do Hołka i osobiście odebrać od niego instrukcje, dotyczące podróży do Ameryki Południowej. Kiedy gracz „wsiada” na pokład samolotu, musi, zgodnie z rzeczywistością, odczekać kilka godzin (czas trwania lotu). Chatbot proponuje mu wtedy typowo samolotowe rozrywki. Wszystkie atrakcje dopasowane są do tematyki gry i związane z Hołkiem i marką Atlantic. Można więc posłuchać playlisty kierowcy, przejrzeć trasę rajdu, czy obejrzeć video z jego udziałem. Kiedy mija czas przeznaczony na pauzę, chatbot sam informuje o tym gracza, wysyłając mu wiadomość.
Chatbot towarzyszy graczom przez cały czas trwania rajdu. Przypomina im o ważnych akcesoriach, odpowiada na pytania i daje wskazówki. W przeciwieństwie do standardowych rozwiązań, jego wiadomości nie ograniczają się tylko do tekstu. Oprócz tego, uczestnik otrzymuje komunikaty w formie zdjęć, nagrań audio, czy specjalnie przygotowanych linków zewnętrznych. Gracz ma nawet dostęp do wirtualnej książki serwisowej swojego auta.
Gra powstała w ramach kampanii „777”, podsumowującej 10-lecie współpracy marki z Krzysztofem Hołowczycem. Wykorzystanie chatbota i osadzenie narracji w konwencji gier fabularnych, miały za zadanie dotarcie do młodszej grupy odbiorców, aktywnie korzystającej z nowości w social mediach. Powstawanie scenariusza rajdu, przewidywanie możliwych zdarzeń i decyzji uczestników zajęło twórcom ponad miesiąc i zaangażowało pracę 8 osób. Bazując na różnorodnych źródłach, zespół stworzył historię, odpowiadającą realiom jednego z najtrudniejszych wyścigów na świecie. Starał się przewidzieć najbardziej nieprzewidywalne sytuacje, jakie mogą spotkać jego uczestników i przewidzieć ich reakcje. Za pomysł, opracowanie scenariusza i opiekę kreatywną nad przedsięwzięciem odpowiada agencja Performante.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Marka Atlantic jest od lat silnie związana ze sportami motorowymi. Potwierdzeniem tego są ostatnie projekty, długoterminowa współpraca z Krzysztofem Hołowczycem oraz najnowsza kolekcja zegarków Speedway Royal, stworzona dla fanów żużlu. Performante wspiera Atlantic w budowaniu wizerunku na polskim rynku od czerwca 2017 r. Agencja odpowiada za działania PR, komunikację social media, współpracę z influencerami oraz projekty niestandardowe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing