Auchan otwiera swój pierwszy bezobsługowy sklep w Polsce

Sieć Auchan Polska uruchomiła w Warszawie pierwszy w pełni autonomiczny sklep innowacyjnego konceptu Auchan GO. Nowy, bezobsługowy sklep czynny 24 godziny przez 7 dni w tygodniu, umożliwia klientom robienie zakupów w sposób wyjątkowo szybki i komfortowy.
O autorze
2 min czytania 2023-06-28

Nowy sklep oferuje typową dla sieci urozmaiconą ofertę, także produktów świeżych. Zastosowane w sklepie zaawansowane rozwiązania oparte na technologii sztucznej inteligencji zapewnia partner strategiczny projektu – firma Trigo. Polska jest pierwszym rynkiem, na którym sklep Auchan Go został w pełni otwarty dla konsumentów, po udanych testach konceptu przeprowadzonych we Francji.

Nowy Auchan GO – otwarty w Warszawie, przy ul. Kasprzaka 29 – to najmniejszy z formatów zakupowych Auchan. Na powierzchni 75 mkw. szybkie i komfortowe zakupy bez konieczności korzystania z kas może robić równocześnie nawet do 30 klientów. W bogatej asortymentowo ofercie sklepu wśród ponad 1 000 produktów znajdą m.in. przekąski, kanapki, sushi, pieczywo, napoje, nabiał, sery, mrożonki, produkty BIO, artykuły garmażeryjne, a także przemysłowe. Na uwagę zasługuje oferta produktów świeżych – mięs, wędlin oraz owoców. W nowym Auchan GO kupić można także świeżo zaparzoną kawę. Ponad 40% oferty sklepu to produkty marek własnych Auchan, w tym cenionych przez klientów produktów z logo Pewni Dobrego.

– Auchan GO jest kolejnym rozwiązaniem, które udostępniamy naszym klientom z myślą o zapewnieniu im komfortu i wysoce spersonalizowanych doświadczeń zakupowych – mówi Katarzyna Tokarewicz, dyrektorka ds. Transformacji i Projektów w Auchan Polska. – Stale obserwujemy, jak dynamicznie zmieniają się ich potrzeby, stąd też duża różnorodność oferowanych przez nas ścieżek zakupowych i łączenie rozwiązań cyfrowych z nowymi konceptami sklepów stacjonarnych. W przypadku zastosowanej w Auchan GO platformy Trigo szczególnie cenimy sobie nie tylko jej niezawodność, ale też elastyczność i skalowalność. Jej zaawansowany system pozwala na digitalizowanie i automatyzowanie zarówno małych, jak i większych powierzchni sklepowych, z większą liczbą klientów i dużą różnorodnością asortymentu. Takie podejście wpisuje się w nasze plany, ponieważ nowo otwarty sklep traktujemy jako swego rodzaju laboratorium. Zakładamy, że koncept Auchan GO będzie stale ewoluował odpowiadając na nowe oczekiwania naszych klientów. Docelowo planujemy otwarcie 40 placówek tego typu w ciągu najbliższych kilku lat – dodaje Tokarewicz.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak skorzystać z nowego sklepu?

Aby rozpocząć zakupy w Auchan Go, wystarczy zarejestrować swój numer telefonu i wczytać kartę płatniczą. Każdy z klientów może to zrobić w swobodny i bezpieczny sposób dzięki zastosowaniu przed wejściem tzw. śluzy, w której ustawiony jest terminal.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zainstalowany w sklepie zaawansowany system Easy OutTM Trigo wykorzystuje specjalistyczne kamery wizyjne wraz z czujnikami wyposażonych w wagi półek. Działając z dużą precyzją identyfikuje ruchy każdego z klientów i automatycznie liczy zebrane z półek produkty (odliczając te odkładane z powrotem), generując ich cyfrowe koszyki zakupowe w czasie rzeczywistym. Płatność realizowana jest automatycznie tuż po wyjściu klienta ze sklepu, wraz z przesłaniem na jego telefon cyfrowego paragonu.

Co ważne, wprowadzone rozwiązanie gwarantuje klientom pełną ochronę ich prywatności, zgodnie z polityką RODO. System nie identyfikuje klientów i nie zapamiętuje obrazu, żadne dane biometryczne ani dane dotyczące rozpoznawania twarzy nie są gromadzone ani analizowane przez system.

– Ogromnie nas cieszy uruchomienie w Polsce pierwszego sklepu Auchan wspomaganego technologią Trigo – mówi Michael Gabay, współzałożyciel i CEO Trigo. – Auchan to poważny, zorientowany na rozwiązania przyszłości gracz branży retail. Zainaugurowany właśnie na polskim rynku nowy koncept sklepu to znaczący postęp w oferowaniu innowacyjnych opcji płatniczych i nowych doświadczeń zakupowych klienta. Wykorzystane w nim najnowocześniejsze rozwiązania zapewniają zarówno bezproblemowe płatności kartami zbliżeniowymi, jak i dużą wygodę oraz płynność i intuicyjność procesu zakupowego. Wierzymy, że dla Auchan będzie to innowacyjne i efektywne narzędzie, pozwalające w jeszcze lepszy sposób odpowiadać na potrzeby klientów sieci i wzmacniać potencjał biznesu firmy – dodaje Gabay.

 

PS Żabka planuje uruchomienie abonamentu na posiłki

Najpierw kawonament, a teraz subskrypcja na śniadania, obiady czy kolacje. Taki plan rozwoju ma sieć sklepów Żabka, która krok po kroku podąża za trendem abonamentów w branży spożywczej.

PS2 Prywatny asystent dostarczy Ci zakupy z Biedronki dzięki współpracy sieci z Lola Market

Klienci Biedronki mogą już korzystać z nowego doświadczenia w czasie zakupów online. Dzięki uruchomieniu współpracy z Lola Market otrzymali oni możliwość indywidualnego wsparcia doświadczonych asystentów przy dokonywaniu zakupów realizowanych przez internet.