Audi (VW Group) rozpoczął akcję reklamową, w której jako pierwszy marketer w Polsce połączył aplikację mobilną Shazam i specjalnie przygotowany mural, namalowany przy ulicy Brackiej w Warszawie. „Shazamowanie” OOH jest polskim elementem międzynarodowej kampanii nowego modelu Audi Q2.
Celem kampanii jest wsparcie debiutu najnowszego modelu SUV Audi Q2. Globalna akcja reklamowa prowadzona jest pod hasłem #untaggable. W Polsce kierowana jest do dynamicznych przedsiębiorców, singli, ale także młodych par i małżeństw, mieszkańców średnich i dużych miast. – Zależało nam na dotarciu do grupy docelowej w najbardziej niestandardowy sposób, a jednocześnie zgodny z ideą globalnej kampanii reklamowej. Połączyliśmy komunikację online i offline malując mural w jednym z najbardziej ruchliwych miejsc w Warszawie i wykorzystując aplikację Shazam – mówi Jakub Przewoźny, specjalista ds. komunikacji Audi.
Zobacz również
W ramach akcji po zeskanowaniu muralu aplikacją Shazam użytkownik przenosi się do specjalnego serwisu Audi, gdzie znajdzie m.in. video making of muralu, gif-y, możliwość podglądu wnętrza Audi Q2, zapoznania się z ofertą, itd. Dodatkowo aplikacja Shazam daje jeszcze szersze możliwości połączenia muralu i digitalu. Spoty reklamowe, emitowane w TV, także są „shazamowalne” i widzowie za ich pośrednictwem mogą przenosić się do tego samego serwisu. Dzięki temu zasięg akcji jest bardzo szeroki.
Za pomysł wykorzystania aplikacji i muralu odpowiada MediaCom Beyond Advertising (Karolina Weber) oraz team biznesowy (Iwona Ignatiuk) i investmentowy MediaCom Warszawa w składzie: Sławomir Pawlak i Klaudia Borowiecka.
Akcja reklamowa Audi Q2 zakończy się w pierwszej połowie grudnia br. Przy realizacji tego projektu MediaCom Warszawa współpracował z agencjami Good Looking Studio (mural), YOC (przedstawiciel Shazam w Polsce).
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing