Kryzys klimatyczny to problem, który towarzyszy nam na każdym kroku. Skupiamy się wokół tematu plastiku, nadmiernej produkcji mięsa i ubraniach z drugiego obiegu. Mimo że świat krzyczy „żyj tu i teraz”, troska o planetę, to również regularne zaglądanie do przyszłości. Festiwal Audioriver i jego goście postanowili przyjrzeć się żywności, która w obliczu zmian klimatu może stać się częstą alternatywą wobec produktów i dań, jakie do tej pory znamy. Najnowszy odcinek podcastu #audiorivergesogreen to fascynująca rozmowa o świecie grzybów. Sekrety królestwa Fungi zostały zdradzone przez futurystę i nauczyciela parmakultury, Łukasza Nowackiego oraz właścicielki słynnej ramenowni, Vegan Ramen Shop, Maję Święcicką i Basię Welento.
Najnowszy odcinek to rozmowa na temat różnorodności grzybowego królestwa, jego najciekawszych rodzajach i właściwościach prozdrowotonych. Jagna Niedzielska pyta swoich gości o sekretne życie grzybów, ich historię i niesamowite właściwości. Przygląda się również współczesnym sposobom uprawy, w jaki sposób możemy wykorzystywać grzyby w kuchni i jak wiedza na ich temat może przyczynić się do poprawy jakości naszego życia. Oprócz tego dowiadujemy się, co Robert Makłowicz ma wspólnego z boczniakami, kim są „pieczarkowi” potentaci i czy grzyby są mądrzejsze od niektórych zwierząt. W samym środku tej soczystej rozmowy – przepis na kambuchę i wskazówki do rozpoczęcia domowej uprawy.
Zobacz również
Audioriver od czerwca 2020 r. prowadzi akcję edukacyjną #audiorivergoesgreen, która na celu ma uświadamiać w kwestiach związanych z ekologią. W najnowszej formule akcji Festiwal wraz z ambasadorką Jagną Niedzielską, prowadzi rozmowy w formie podcastów. Do tej pory poruszone zostały tematy muzyki i ekologii, Bałtyku, ubrań z drugiego obiegu oraz emocji związanych z ekologiczną narracją. Gośćmi podcastu byli Piotr „Vienio” Więcławski, Kasia Sienkiewicz i Jacek Sienkiewicz (Zespół Kwiat Jabłoni), Zofia Zochniak (Ubrania do oddania), Osi Ugonoh, Marta Pilarska i Sylwia Migdał (WWF Polska) oraz Marta Niedźwiecka (Niedźwiecka o Zmierzchu) i Maciek Adamczyk (Stand Up Polska).
Podcast dostępny jest na kanałach Spotify, Youtube, Tidal, Google Podcast, Apple Podcast.

Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji